نائب رئیس کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با ‌پانا‌:

ظرفیت آموزش‌وپرورش تضمین‌کننده آینده ورزش قهرمانی کشور است

‌مدال‌های رنگارنگ بازی‌های آسیایی هانگژو دور از دسترس کاروان ایران ‌نیست

تهران (پانا) - نائب رئیس کمیته ملی المپیک، مسابقات المپیاد و استعدادهای برتر را زمینه شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر برای تضمین آینده ورزش قهرمانی کشور برشمرد و بر نقش آموزش و پرورش برای پشتوانه‌سازی مدیریت ورزش کشور تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت آموزش‌وپرورش تضمین‌کننده آینده ورزش قهرمانی کشور است

دوران دبیرستان را در تیم والیبال مدرسه عضویت داشت. والیبال را تا سطح منطقه ادامه داد. معلم حق‌التدریس آموزش‌و‌پرورش بود. بعد از پایان تحصیلات جذب وزارت آموزش‌و‌پرورش شد و در حوزه ستادی این وزارت‌خانه مسئولیت بخش ورزش دختران را برعهده گرفت. مدیرکلی تربیت‌بدنی آموزش و پرورش، بخش دختران از دیگر مسئولیت‌های سابق نائب رئیس فعلی کمیته ملی المپیک است. به بهانه برگزاری المپیاد استعدادهای برتر رشته‌های مختلف ورزشی و همچنین اعزام کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران به بازی‌های آسیایی با مهین فرهادی‌زاد به گفت‌وگو نشستیم که در زیر می‌خوانید.

دختران و پسران ایران در میادین بین‌المللی درخشیده‌اند

نائب رئیس کمیته ملی المپیک در ابتدای این گفت‌وگو بر تقویت ورزش پایه تاکید کرد و گفت: «‌کمیته ملی المپیک برنامه‌ریزی خاصی برای تقویت ورزش پایه دارد، ورزشکاران دختر و پسر ایران در میادین مختلف بین‌المللی توانستند جایگاه خاصی را برای ورزش ایران کسب کنند.»

مهین فرهادی‌زاد ‌درباره اعزام کاروان ورزشی ایران به هانگژو، اظهار کرد: «تیم‌های ملی در قالب کاروان ایران برای شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو شرایط مطلوبی برای حضور در این پیکارها دارند.»

وی با تأکید بر اینکه مدال‌های رنگارنگ و سکوهای بازی‌های آسیایی هانگژو دور از دسترس ورزشکاران کاروان ایران در این پیکارها نیست، تصریح کرد: «ملی‌پوشان کاروان ورزشی ایران در رشته‌های مختلف در سطح مطلوب آمادگی به سر می‌برند.»

آموزش و پرورش بستر مهم پشتوانه‌سازی برای مدیریت ورزش کشور است

فرهادی‌زاد با اشاره به ظرفیت خاص آموزش‌و‌پرورش، مسابقات المپیاد و استعدادهای برتر را زمینه شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر برای تضمین آینده ورزش قهرمانی کشور برشمرد و گفت: «آموزش‌و‌پرورش بستر مهم پشتوانه‌سازی ‌برای مدیریت ورزش کشور است‌.»

نائب رئیس کمیته ملی المپیک با تأکید بر اینکه کار پرورش بعد از شناسایی نخبگان از دل مسابقات المپیاد، بر عهده هیات‌های ورزشی است، اضافه کرد: «فدراسیون‌ها هم این مأموریت پرورش نخبگان در رشته‌های مختلف را بر عهده دارند.»

حضور کمیته استعدادیابی فدراسیون‌ها در المپیادها

فرهادی‌زاد بر هماهنگی‌های فدراسیون‌های ورزشی با آموزش‌و‌پرورش در قالب ایجاد تفاهم‌نامه و برنامه‌ریزی‌های مختلف تأکید کرد و افزود: «کمیته استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی اکثراً در جریان برگزاری مسابقات استعدادهای برتر و المپیاد دانش‌آموزی جهت کشف استعدادهای درخشان حضور دارند.»

نائب رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: «بر‌اساس شاخص‌های موجود، نخبگان از بستر مسابقات استعدادهای برتر دانش‌آموزی شناسایی می‌شوند و به هیات‌های ورزشی معرفی و در برنامه‌های آموزشی و پرورشی حضور پیدا خواهند کرد و در نهایت این نخبگان مستعد در رشته‌های مختلف فدراسیون‌های ورزشی معرفی می‌شوند.»

فرهادی‌زاد خاطر‌نشان کرد: «مأموریت خطیر پرورش این استعدادها و نخبگان ورزش کشور بر عهده وزارت ورزش و جوانان است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار