نایب رئیس شورای شهر تهران:

اربعین امسال خانوادگی‌ترین اربعین در سال‌های اخیر بود

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اربعین امسال خانوادگی‌ترین اربعین در سال‌های اخیر بود، گفت جوان بودن جمعیت نیز از دیگر ویژگی‌های اربعین است و 70 تا 80 درصد شرکت کنندگان جوان بودند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اربعین امسال خانوادگی‌ترین اربعین در سال‌های اخیر بود

پرویز سروری در ابتدای جلسه امروز صحن شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین گفت: در حالی‌که تمام گزاره‌ها نشان می‌دهد جمعیت کمتری در اربعین امسال شرکت کنند و با تحلیل‌های غلطی که دشمنان ارائه دادند، با وجود گرمای هوا از ابتدای وادی‌السلام تا کربلا احساس کردیم که در کشور اربعین حضور داریم و میزان جمعیت در ابتدای راهپیمایی تا پایان آن برابر بود.

وی با بیان اینکه اربعین امسال خانوادگی ترین اربعین در سالهای اخیر بود، یادآور شد: جوان بودن جمعیت نیز از دیگر ویژگی های اربعین است و 70 تا 80 درصد شرکت کنندگان جوان بودند.

سروری با اشاره به حضور پنج میلیون ایرانی در حماسه اربعین، تصریح کرد: دشمن تلاش زیادی کرد که خصومت را در شیعیان نهادینه کند اما اربعین را در محاسبات خود ندیده بود؛ اربعین دو ملت ایران و عراق را به هم نزدیک کرد و لشکر امام زمان (عج) در اربعین شکل گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به برگزاری آیین جاماندگان اربعین نیز اشاره کرد و گفت: این مراسم در نوع خود یک حماسه بود.

سروری همچنین گفت: اضافه شدن موضوع شورایاری‌ها به برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق تصویب شد و امیدواریم در صحن مجلس نیز به تصویب برسد.

وی با تأکید بر اینکه زلزله مراکش یک هشدار برای ما به شمار می رود، یادآور شد: این اتفاق یک زنگ خطر برای ما محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار