برنامه‌ریزی حضور 8 هزار دانش‌آموز قمی در اردوهای یک روزه طرح شهید «نیّری»

قم(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از برنامه‌ریزی این معاونت برای حضور 8 هزار دانش‌آموز قمی دوره اول متوسطه در طرح اردوهای یک روزه شهید نیری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی حضور 8 هزار دانش‌آموز قمی در اردوهای یک روزه طرح شهید «نیّری»

حجت الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفتگویی با تاکید بر ضرورت نشاط و هیجان سالم برای نسل امروز اظهار کرد: اردو از سنت‌هایی است که هیچ‌گاه تکراری نمی‌شود و لذت هیجان و باهم‌بودنی که دانش‌آموزان از طریق اردو کسب می‌کنند در فضاهای مجازی و دیگر فضاها وجود ندارد.

وی گفت: یکی از فرصت‌هایی که می‌توان به تربیت دانش‌آموزان نگاه ویژه‌تری داشت، همین اردوها است که با آزادی عملی که نوجوانان دارند، آنها را بهتر می‌شناسیم و با نقاط ضعف و قوت آنها بیشتر آشنا می‌شویم و در نتیجه راه‌حل‌های بهتری را در پیش می‌گیریم.

امینیان ادامه داد: اردوهای جمعی و دانش‌آموزی بستر مناسبی برای رشد و یادگیری مهارت‌های گروهی است و البته به هر شکلی که به‌توان روحیه جمعی و تلاش‌های گروهی را در افراد بیدار کرد، باید اقدام کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به آسیب‌های رسانه‌ای و فضای مجازی که روحیه نشاط و باهم بودن را از جوانان می‌گیرد، همواره بر اجرای اردوهای مدرسه‌ای تأکید داشتیم و طرح‌هایی را برای این اردوها در نظر گرفتیم که یکی از این طرح‌ها، اردوهای یک‌روزه طرح شهید نیری بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: نکته حائز اهمیت این است که در این اردوها به‌صورت روزانه 100 دانش‌آموز متوسطه اول توسط مدارس خود اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: طرح اردوها در چند مرحله و برای مقاطع مختلف برگزار شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سال تحصیلی جدید نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، قرار است اردوهای یک روزه تابستانه ای تحت عنوان طرح شهید احمدعلی نیری همزمان با استان های سراسر کشور، در استان قم برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار