استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان:

خروجی هیچ کدام از دستگاه‌های فرهنگی به اندازه آموز‌ش‌وپرورش ارزشمند نیست

زنجان (پانا) - استاندار زنجان با بیان اینکه ارزش و تاثیرگذاری مدرسه در رشد همه‌جانبه کودک و نوجوان کمتر ازنقش خانواده نیست، گفت خروجی هیچکدام از دستگاه‌های فرهنگی به اندازه‌ آموزش و پرورش نیست.

کد مطلب: ۱۴۰۲۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
خروجی هیچ کدام از دستگاه‌های فرهنگی به اندازه آموز‌ش‌وپرورش ارزشمند نیست

محسن افشارچی، استاندار زنجان، روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به پوشش تحصیلی حداکثری در آموزش و پرورش استان افزود: باید تمامی تلاش خود را به کار بندیم که درصد ثبت نام دانش آموزان کامل شود و هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنماند.

وی افزود: کسب رتبه اول توسط آموزش و پرورش استان در پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در کشور، جای تقدیر دارد، اما باید با تمام توان به دنبال به صفر رساندن آمار کودکان بازمانده از تحصیل باشیم.

افشارچی در ادامه با ذکر چند نکته درباره آموزش و پرورش گفت: تعداد دستگاه‌های فرهنگی زیاد است، اما خروجی هیچکدام به اندازه آموزش و پرورش ارزشمند نیست، چون آینده همه ما به مدرسه وابسته است و اهمیت مدرسه کمتر از خانواده نیست.

وی افزود: هرچقدر دستگاه‌های فرهنگی پس از آموزش و پرورش و پس از پایان دوره تحصیلی پای کار باشند، باز هم تاثیر دوره تحصیل را نخواهد داشت.

افشارچی ادامه‌ داد: تضعیف امور تربیتی کار درستی نیست و باید مباحث تربیتی در مدارس احیا شود بنابراین باید در چهارچوب قانون به تقویت این بخش کمک کنیم.

وی در ارتباط با مساله عدالت آموزشی نیز گفت: آموزش و پرورش باید تلاش کند که دانش‌آموزان کمتر برخوردار هم از عدالت آموزشی استفاده کنند و به این قشر توجه ویژه شود.

افشارچی با تاکید بر تشکیل قرارگاه ویژه برای شناسایی استعدادهای برتر گفت: قطعا این موضوع موجب شکوفایی استعدادها خواهد شد.

وی با تاکید بر حل و فصل مشکلات آموزش و پرورش، ادامه داد: نباید اجازه دهیم کارها به حدی انباشته شود که دیگر امکان انجام آنها وجود نداشته باشد مثل وضعیت امروز آسفالت شهر که اگر بخش بخش حل می‌شد امروز شهرداری با حجم بالای خرابی آسفالت مواجه نبود.

وی در ارتباط با آراستگی مدارس نیز به آموزش و پرورش توصیه کرد: نسبت به شاداب‌سازی این فضاها اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار