گزارش های بوی نامطبوع پایتخت به مجلس می رود؟

تهران (پانا)- مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از احتمال تهیه گزارش مشترک میان مجلس و شهرداری درخصوص عوامل بوی نامطبوع پاتخت خبر داد .

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
گزارش های بوی نامطبوع پایتخت به مجلس می رود؟

حلیا حسینی درگفت و گو با پانا درباره اقدامات شهرداری برای شناسایی عوامل بوی نامطبوع پایتخت گفت:« با توجه به اینکه یکی از عارضه‌ها و معضلات محیط‌زیستی شهر تهران از سال 97 بحث بوی نامطبوع شهر تهران بود، می‌طلبید که اقداماتی در سطح شهر انجام شود تا بتوانیم موضوعاتی را که در این حوزه مطرح می‌شود، پایش کنیم. علی‌رغم اینکه تا آن روز چنین معضلی به‌عنوان یک معضل محیط‌زیستی مطرح نبود و دستگاه‌های سنجش ما هم در رابطه با این موضوع چه به لحاظ تکنولوژی و چه به لحاظ تعداد این امکان را در این ابعاد نداشتند، یک‌سری کارگروه‌ها در سطح شهر تهران در هر منطقه‌‌ تشکیل شد.»

وی ادامه داد:« کارگروه اصلی با همکاری اداره کل محیط زیست، سازمان مدیریت بحران و در سطح شهرداری تهران در معاونت فنی عمرانی تشکیل شد که نظارت بر عملکرد این کارگروه را انجام دهند. هدف این بود که وقتی بو استشمام شد، آنها اطلاع‌رسانی کنند تا ما بتوانیم با هماهنگی‌ای که با سازمان محیط زیست هم صورت گرفته و آزمایشگاه معتمد مربوط به آنها این بو را سنجش کنیم و بتوانیم از گازی که داخل این بو هست، متوجه شویم به چه نوع آلاینده‌ای نزدیک می‌شود.»

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران یاد آور شد :«بعد از فعالیت این کارگروه، چند آیتم را به‌عنوان نکاتی که می‌تواند روی این موضوع تأثیر بگذارد، شناسایی کردیم که یکی بحث آلودگی هوای شهر تهران بود و روزهایی که جزایر حرارتی بیشتری در مراکز شهر داشتیم، دقیقا در همین مراکز شهر، شهروندان این بو را بیشتر استشمام می‌کردند. یک سناریو باد غالب شهر تهران بود. مرغداری‌ها، دامداری‌ها و آرادکوه سناریوهای بعدی بودند. در سال 98 خیلی بروز کرد و سال 99 با کرونا تداخل پیدا کرد و رفت‌و‌آمد در سطح شهر قدری کمتر شد. در سال 99 گزارش کمی داشتیم و در حد یکی، دو مورد آن هم در حد موضوعات اگو شهری بود. یکی دیگر از سناریوها بحث اگو و طراحی‌ آن و شاید عدم رعایت شیب‌های مناسب در طراحی بود. این موضوع به اینجا ختم شد که نکاتی که می‌توانست کاندیدای این اتفاق باشد، درآمد. در سال‌های بعد دیگر این بوی نامطبوع تکرار نشد، ولی به خاطر اینکه چنین گزارشی ماحصل زحمات عده‌ای از همکارانمان بود، با مرکز پژوهش‌های مجلس ارتباط گرفتیم که با ظرفیت پتانسیل‌های آنها این گزارش‌ها و مطالعات را در اختیارشان قرار بدهیم. در شرف گرفتن مجوزها در دستگاه‌های نظارتی شهرداری هستیم و اگر پذیرا باشند، بتوانیم اطلاعات علمی و تخصصی را که حاصل این گزارش بود، در اختیارشان بگذاریم تا یک گزارش کلی تهیه شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار