بهبود کیفیت شبکه و کاهش هزینه‌های ارتباطی برای زائران

تهران(پانا)- جزئیات استقرار بالن فضایی اینترنت در مرز مهران،بهبود کیفیت شبکه و تحویل ماهواره «طلوع ۳» به سازمان فضایی ایران، برخی از مهم ترین خبرهایی بودند که در حوزه ارتباطات در هفته گذشته منتشر شد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بهبود کیفیت شبکه و کاهش هزینه‌های ارتباطی برای زائران

به گزارش ایسنا، یکی از اقدامات انجام شده برای تقویت شبکه ارتباطی و تأمین اینترنت مورد نیاز زائران اربعین، استقرار بالن مخابراتی در مرز مهران است. در ایران، چند سالی است که به مناسبت فرا رسیدن اربعین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات ویژه‌ای را برای زائران درنظر می‌گیرند که از جمله آن می‌توان به بالن سازمان فضایی که یکی از کارکردهایش ارایه اینترنت رایگان است اشاره کرد.

بالن‌های مخابراتی، بالن‌های ثابتی هستند که می‌توانند تا ارتفاع ۵۰۰ متر قرار گیرد و ارتباطات زمینی را ایجاد کنند. امسال هم همانند سال گذشته مدیرکل ارتباطات استان ایلام در این زمینه اخیرا از استقرار بالن فضایی و ایجاد چتر وای فای رایگان در پایانه شهید سلیمانی در مرز مهران توسط پژوهشگاه فضایی خبر داد.

از سوی دیگر وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات در قرارگاه اربعین که با حضور فرمانده کل انتظامی کشور برگزار شد اعلام کرد: امسال با اقداماتی که طی مدت ها صورت گرفته هماهنگی بی نظیری را بین دو کشور ایران و عراق شاهد بودند. وی درباره اقدامات وزارت ارتباطات برای زائران اربعین گفت با تلاش های فراوانی که صورت گرفت تمامی زیرساخت ها فراهم شد، سعی کردند هزینه ها را (دسترسی به شبکه های اجتماعی داخلی، سیم کارت ها و ...) برای زائران کاهش و کیفیت خدمت رسانی را بالا ببرند.

ماهواره «طلوع ۳» تحویل سازمان فضایی ایران شد دیگر خبر مهمی بود که در هفته ای که گذشت منتشر شد. نمونه پروازی این ماهواره در بهمن ماه سال گذشته در مراسم روز فناوری فضایی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد و پس از انجام موفق آزمون‌های مختلف و اتمام فرایند تحویل‌گیری در برنامه پرتاب قرار گرفته است و طبق برنامه‌ریزی مشخصی پرتاب خواهد شد.

گفته شده این ماهواره با دقت تصویربرداری ۵ متر تک طیفی و ۱۰ متر رنگی، دارای وزنی بیش از ۱۰۰ کیلوگرم بوده و با تکیه بر توان داخلی و توسط متخصصان کشورمان طراحی و ساخته شده است. ماهواره «طلوع ۳» که در مدار لئو قرار خواهد گرفت، می‌تواند تصاویر مورد نیاز را برای کاربردهای متنوع در حوزه‌های کشاورزی، منابع آبی، مدیریت مخاطرات طبیعی و ... به سازمان فضایی ایران ارسال کند.

تیرماه سال جاری بود که کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی رئیس جمهور مأمور بررسی کیفیت اینترنت شدند تا نتیجه راهکارهای رفع دغدغه مردم تا یک ماه بعد از این دستور ارائه کند. بنابراین پس از گذشت دو ماه و برگزاری جلسه دوم رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخیرا اعلام از بهبود کیفیت این شبکه در پی دستور رئیس جمهور خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار