نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در بازدید از روستای دیزباد:

نقش دانش‌آموزان در حفظ هویت ایرانی از طریق گردشگری روستایی

مشهد(پانا)-نماینده‌ مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت ما در تمام زندگی به دنبال هویت هستیم و هویت، حفظ گذشته‌ای است که داریم و باید توسط دانش‌آموزان و نوجوانان برای آیندگان حفظ شود.

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش دانش‌آموزان در حفظ هویت ایرانی از طریق  گردشگری روستایی

هاجر چنارانی، نماینده‌ مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از روستای دیزباد بالا، از انتخاب این روستا به‌عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان نیشابور یاد کرد.

وی در توضیح دلیل این انتخاب گفت: جدا از طبیعت خاص آن، دیزباد بالا از گذشته جز اولین روستاهایی در ایران بوده که مدرسه غیر انتفاعی داشته است. این مدرسه که توسط خود مردم روستا ساخته شد، باعث پیشرفت علمی عظیمی در آن شد. از جمله اینکه در سال ۱۳۵۰ تبدیل به اولین روستا در ایران گردید که بی‌سوادی در آن ریشه‌کن شد.‌

این نماینده مجلس اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های جالب این روستا اداره اشتراکی آن توسط دهیاری و بزرگان هر فامیل است. در واقع سعی شده شورای روستا به تنهایی تصمیم نگیرد و لذا بزرگان روستا از اقوام مختلف در یک شورای مشورتی گرد‌ هم می‌آیند و هر تصمیمی که قرار باشد برای روستا گرفته شود توسط آنان و مردم گرفته می‌شود و این نمونه کامل اتحاد است.

چنارانی در پاسخ به سوال پانا در خصوص نقش دانش آموزان و نوجوانان در توسعه‌ی گردشگری روستاها گفت: پایه‌ی اصلی فرهنگ‌سازی، مدارس هستند و چیزی که اهمیت دارد سرمایه‌های اجتماعی فرهنگ‌سازی است که دانش آموزان هستند. دانش‌آموزان و نوجوانان باید بیایند و این روستاها که نشان دهنده‌ هویت ما ایرانیان هست را ببینند. در واقع ما در تمام زندگی به دنبال هویت هستیم و هویت، حفظ گذشته‌ای است که داریم و باید توسط دانش‌آموزان و نوجوانان برای آیندگان حفظ شود.

این نماینده‌ مجلس اضافه کرد: ما باید سعی کنیم شکل و بافت سنتی این گونه روستاها را حفظ کنیم. به عنوان مثال می‌توانیم به جای آسفالت کردن کوچه‌ها از سنگ فرش استفاده کنیم تا آن بافت سنتی از بین نرود.

دانش‌آموز خبرنگار: مهرنوش هدایتی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار