در پیام تقدیر معاون استاندار قم عنوان شد:

خدمت‌رسانی 28 موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین بلوار پیامبر اعظم قم

قم (پانا) - معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم از خدمت‌رسانی 50 ایستگاه صلواتی در قالب 28 موکب در پیاده‌روی اربعین بلوار پیامبر اعظم قم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
خدمت‌رسانی 28 موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین بلوار پیامبر اعظم قم

ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در پیامی، از عموم مردم استان و همراهی دستگاه های اجرایی در برگزاری همایش عظیم پیاده روی اربعین در بلوار پیامبر اعظم(ص) تقدیر کرد؛ متن پیام جانشین ستاد اربعین حسینی استان قم به شرح ذیل است:
«اربعین، پرچم سربلند حسین‌بن‌علی (علیه السّلام) است. مقام معظم رهبری

حماسه حضور باشکوه و بی نظیر مردم در رویداد عظیم اربعین حسینی و همچنین حماسه بزرگ برپایی موکب‌های مردمیِ خدمات‌رسان به زائران سیدالشهدا (ع) ، تجلی صحنه‌های ارزشمندی از عشق و ارادت خالصانه به اباعبدالله‌الحسین(ع) و نشانه‌ای از همدلی و اتحاد شیعیان جهان است.
هر ساله تعداد زیادی از عاشقان حرم باصفای اباعبدالله الحسین(ع) و کسانی که دوست دارند همگام با قدم‌های زائرین مرقد سید و سالار شهیدان در مسیرهای معنوی پیاده‌روی اربعین شرکت کنند و به دلایل مختلفی امکان حضورشان در کشور عراق میسر نمیشود، این حس دلدادگی به امام حسین(ع) و پرداختن به این سفر معنوی را با انجام پیاده‌روی در شهرهای مختلف تجربه می‌کنند و سعی می‌کنند تا قلب هایشان را با پیاده‌روی در این مسیر معنوی التیام ببخشند.
در شهر مقدس قم نیز مسیر معنوی بلوار پیامبر اعظم که در سمتی از آن حرم مطهر حضرت فاطمه‌ معصومه(س) و در سمتی دیگر مسجد مقدس جمکران که مضجع و پناه همه‌ عاشقان حضرت مهدی(عج) است قرار گرفته، فرصتی را فراهم میسازد تا دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) خود در این کنگره عظیم و اجتماع بزرگ شیعیان جهان اسلام سهیم کنند.
علی‌رغم اعزام بسیار زیادی از ظرفیت مردمی، خیرین و مواکب به کشور عراق و مرزها، اما باز هم هیئات مذهبی، مساجد و مراکز مختلف قم با برپایی بیش از پنجاه ایستگاه صلواتی در قالب بیست و هشت موکب به ارائه خدمات به مردم پرداختند و خوش درخشیدند.
به عنوان عضو کوچکی از خیل عزاداران و ارادتمندان سید و سالار شهیدان و بر حسب وظیفه از این اراده و همت و غیرت معنوی که در شهروندان قمی برای پذیرایی از زائرین و مجاورین حرم کریمه‌ی اهل بیت(س) بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.
از سویی دیگر همراهی و همکاری دستگاه های اداری اجرایی استان برای پشتیبانی از این اجتماع عظیم بسیار درخشان بود و با تمام توان برای آسایش مردم با توجه به گرمای هوا، نهایت همکاری و همراهی را داشتند.
به نوبه خود از زحمات و تلاش های تمامی دستگاه های اداری اجرایی استان از جمله اجزا و نهاد های مختلف در شهرداری قم، اداره کل تبلیغات اسلامی،شورای هماهنگی تبلیلات اسلامی، دبیرخانه کانون های مساجد استان، اوقاف، شرکت برق، شرکت گاز، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، آب و فاضلاب، پلیس راهور و مجموعه‌ نهاد های انتظامی و امنیتی که تمام قد به پشتیبانی این مراسم پرداختند، تشکر می کنم.
همچنین از تلاش های مدیریت بحران، اورژانس، هلال احمر، تولیت و مدیران محترم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران که از ابتدای ماه صفر میزبان زائرین در این دو مکان مقدس بودند و تا پایان این ماه به ارائه خدمات خواهند پرداخت و دیگر دستگاه های اداری اجرایی استان که پیدا و پنهان به ارائه خدمات و همراهی با مجموعه های مردمی پرداختند و موجب فراهم سازی محیطی معنوی، با نشاط و امن برای این اجتماع بزرگ مردمی شدند صمیمانه سپاسگزاری می کنم.
امیدوارم که این قلم ها و قدم ها و اقدامات که در راه اباعبدالله(ع) در شهر مقدس قم برداشته میشود، سرشار از خیر و برکت باشد.
ان شاء الله همه خادمین شهر کریمه اهلبیت(ع) زیر سایه حضرت معصومه (س) در خدمت رسانی به زائرین و مجاورین و همشهریان موفق و ماجور باشند.
وَآخِرُ دَعْوَانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار