مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد:

آذربایجان شرقی میزبان بخش هنری سوگواره ملی "بچه‌های اربعین"

تبریز (پانا) - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از میزبانی بخش هنری سوگواره ملی بچه‌های اربعین در آذربایجان شرقی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان شرقی میزبان بخش هنری سوگواره ملی "بچه‌های اربعین"

علی بینش ضمن اعلام این خبر گفت: سوگواره بچه‌های اربعین به همت و ابتکار ستاد کشوری اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه بخش فرهنگی هنری و ادبی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان جهت آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه‌های معنوی و اجتماعی واقعه عاشورا به ویژه مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان و فراهم ساختن زمینه‌ای برای شناخت وجوه اخلاقی امام حسین(ع) و واقعه کربلا برای کودکان و نوجوانان از اهداف این سوگواره است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد: راهپیمایی روز اربعین، آئین و سنت‌های محرم و اربعین و میهمانان کوچک امام حسین(ع) محورهای موضوعی این سوگواره است.

بینش افزود: بخش فرهنگی این سوگواره به میزبانی استان کرمان، بخش ادبی به میزبانی استان ایلام و بخش هنری شامل نقاشی و عکاسی به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: گروه‌های سنی ۷ تا ۸ سال (نوخوان) ۹ تا ۱۱ سال (نونهال) ۱۲ تا ۱۴ سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) تا ۲۶ شهریور فرصت دارند آثار خود را در قالب نقاشی و عکاسی به کانون استان آذربایجان شرقی ارسال نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار