همزمان با هفته دولت؛

6 طرح کشاورزی در شهرستان اهر کلنگ‌زنی شد

اهر(پانا)- مدیر جهاد کشاورزی اهر، از کلنگ‌زنی ۶ طرح کشاورزی با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان در طول هفته دولت در اهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
6 طرح کشاورزی در شهرستان اهر کلنگ‌زنی شد

علی نجفی طرح های حوزه جهاد کشاورزی در شهرستان را از جمله طرح های شاخص در طرح های هفته دولت عنوان کرد و افزود: در حوزه کشاورزی شش طرح با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان کلنگ زنی شده که انتظار می رود حداکثر در دو فصل کاری اتمام یابد.

وی شروع عملیات اجرایی ، کانال آبیاری عمومی ائل آرخی روستای اشدلق ، تراس رود خانه اهرچای، کانال آبیاری عمومی وخط انتقال آب با لوله پلی اتیلن روستای افیل ، کانال آبیاری عمومی روستای تازه کند طهماسب، احیا ومرمت قنوات روستاهای دبزج چاللو وچشمه ووزان ده به طول چهار کیلومتر و ۵۰۰متر دانست و گفت: برای این طرح ها رابیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که تا پایان فصل کاری امسال به بهره برداری خواهند رسید.

نجفی اعتبار بهسازی کانال آبیاری عمومی روستای کقالق را هم ۸۰۰ میلیون تومان دانست و تصریح کرد: طول این طرح ۴۰۰متر بوده که ۲۵۰ هکتار از اراضی را به صورت تلفیقی باغات و زراعت تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر تامین گوشت و شیر را یکی از نیازهای اساسی جامعه عنوان کرد و افزود ؛در این راستا یک واحد گاوداری ۱۰۰ راسی با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان کلنک زنی شده که انتظار می رود پس از بهره برداری در طول دو سال آینده بتواند سالانه ۴۲۰ تن شیر و ۲۰ تن گوشت تامین نماید.

نجفی گفت: با افتتاح این گاوداری به چهار نفر به صورت مستقیم و چهار نفر هم غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

خبرنگار: یوسف سلمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار