«کفش‌های قرمز تو» به شکل‌گیری استقلال کودکان می‌پردازد

تهران‌(پانا) - مترجم کتاب «کفش‌های قرمز تو» گفت این کتاب با ساختار شعرگونه و روایت تصویری‌ به روند شکل‌گیری رشد و استقلال کودکان پرداخته است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
«کفش‌های قرمز تو» به شکل‌گیری استقلال کودکان می‌پردازد

به گزارش روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، شبنم اسماعیل‌زاده شبستری در آیین رونمایی آثار جدید خود که توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد، دریافت جایزه مدال طلایی جایزه Moonbeam Children's Book Awards توسط جان هاتن برای کتاب تصویری «کفش‌های قرمز تو» را یکی از اهداف خود برای ترجمه این داستان برشمرد.

وی گفت: این اثر به دلیل ساختار شعرگونه و روایت تصویری‌اش، مناسب بلندخوانی والدین و مربیان برای کودکان است.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه جان هاتن پزشک متخصص کودکان و علاقه‌مند به ادبیات و کتاب است، افزود: این نویسنده در داستان تصویری «کفش‌های قرمز تو» از طریق گفت‌وگوهای قابل توجه پدر و دختر شخصیت داستان، به روند شکل‌گیری رشد و استقلال کودکان پرداخته است.

فرزانه رحمانی نویسنده و فعال ادبیات کودک و نوجوان نیز در این نشست، «کفش‌های قرمز تو» را مانند سروده‌ای برای یادآوری خاطرات گذشته همه افراد در مسیر استقلال توصیف کرد و اظهارداشت: زمین‌ خوردن کودک، افتادن در جوی آب و رویدادهایی از این قبیل، در ستایش عشق بی‌قید و شرط والدین به فرزندان و نمایش شگفت‌انگیز رشد انسان‌هاست.

انتشارات بازی و اندیشه کتاب «کفش‌های قرمز تو» اثر جان هاتن، ترجمه شبنم اسماعیل‌زاده شبستری را با تصویرگری لیا بوشُ، شمارگان یکهزار نسخه و قیمت ۶۵ هزار تومان برای گروه سنی «ب» منتشر کرده است. پشت جلد این کتاب نوشته شده است: «روایت لحظه‌های ناب و سرشار از با هم بودن پدر و فرزندی».

قصه‌ای که روزگار پیری و فرسودگی را برای کودکان تبیین می‌کند

«واگن بازنشسته» نام اثر دیگری از شبنم اسماعیل‌زاده شبستری به قلمگوکنیل اوزکوک است که در مراسم رونمایی آثار تازه اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان رونمایی شد.

اسماعیل‌زاده که این کتاب را از زبان ترکی استانبولی به فارسی برگردانده، انتقال پیام‌های مفید به مخاطب که در ادبیات کودک و نوجوان کمتر به آن پرداخته می‌شود را از دلایل انتخاب این کتاب برای ترجمه ذکر کرد و افزود: نویسنده این کتاب که از کودکی دست به قلم بوده، با روایت واگن پیری که به دلیل فرسودگی کنار گذاشته شده، چگونگی کمک دوستان برای پایان دادن به حسرت و تحقق آرزوها را به مخاطب انتقال می‌دهد.

رحمانی کارشناس کتاب کودک نیز در این نشست درباره این اثر اظهارداشت: «واگن بازنشسته» در ستایش دوستی و مراقبت از سالمندان است و به مخاطب یادآور می‌شود وقتی دیگر کاری از کسی برنمی‌آید، دوستان و اطرافیان چگونه می‌توانند به داشتن احساس خوب و از بین‌ بردن ناراحتی دیگران کمک کنند.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب «واگن بازنشسته» را با تصویرگری مصطفی دلی‌اوغلو در ٣٢ صفحه، شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ جلد و قیمت ٣٢ هزار تومان برای گروه سنی نونهال (بالای ٩ سال) منتشر کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «قطار حرکت کرد. واگن پیر هیجان‌زده فریاد کشید: «حرکت می‌کنم! حرکت می‌کنم!» گربه‌ها و سگ‌ها، جلوی راه آهن منتظر واگن بودند. نگران بودند که نکند چرخ‌هایش مشکلی پیدا کند. واگن پیر وقتی از جلوی آنها رد شد، همه برایش پنجه تکان دادند. تمام پرنده‌ها در یک صف طولانی، پشت واگن پیر پرواز کردند تا او را همراهی کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار