مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش:

انسجام بخشی به نظام تعلیم و تربیت با عملکرد اندیشکده تکنوگام مستعد اجراست

مشهد(پانا) - مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت اندیشکده راهبردی تکنولوژی گروه‌های آموزشی متوسطه خراسان‌رضوی می‌تواند با حفظ محوریت خود در حوزه آموزش در انسجام بخشی نظام تعلیم و تربیت نقش موثری ایفا کند.

کد مطلب: ۱۴۰۰۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
انسجام بخشی به نظام تعلیم و تربیت با عملکرد اندیشکده تکنوگام مستعد اجراست

آیین افتتاحیه اندیشکده راهبردی تکنولوژی گروه‌های آموزشی متوسطه به نام تکنوگام با حضور حمید یزدانی مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش، سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، محمود رضایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان و جمعی از کارشناسان، مدیران، معلمان و اعضاء این اندیشکده برگزار شد.

حمید یزدانی مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در این نشست و در ضمن تقدیر از ایده و طراحی خلاقانه و نو کارشناسان استان خراسان‌رضوی برای افتتاح این اندیشکده در مشهد حضور یافت و عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در راستای آموزش‌های نوین برای تربیت دانش آموزانی با اهداف نوین اسلامی انقلابی به عرصه‌ی عمل قدم بگذاریم عمل اصلی تبدیل ایده‌ها به عمل است، ما باید طبق مقام معظم رهبری برای داشتن نظامی تعالی برای تعلیم و تربیت نیاز است ارزش‌هایمان را یادآور شویم، که هر کدام راهکاری برای تک تک نیازهای اساسی و ریز جامعه هستند.

یزدانی ادامه داد: اولین استان خلاق و متفکر کشور در جهت به عمل رساندن و یادآور شدن اهداف ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین، این اندیشکده را طراحی کردند تا ضمن ایده‌پردازی و به عمل رساندن ایده‌ها در راستای آموزش‌های نوین برای دانش آموزان متوسطه و انجام اصلاحاتی در روش‌های گذشته و همچنین ابداع روش‌های آموزشی قابل صدور به کل جهان مشغول فعالیت خواهند شد، ما نیز از اینگونه طرح‌ها حمایت کرده و در صورت عملکرد مناسب در کشور اجرا می‌کنیم.

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع معلمان اندیشمند استان خراسان‌رضوی از این طرح استقبال کرد و گفت: ما در اصل اساسی اصلاح گام‌های آموزش نیاز به ارتباط موثر خود دانش آموزان با نقش آفرینان عرصه علم در مدرسه، یعنی معلمان داریم. آموزش باید کف مدرسه اتفاق بیافتد بخصوص برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم؛ از این طریق است که دانش آموزان نیز در اصلاح اقدامات آموزشی به معلمان کمک خواهند کرد.

محمود رضایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی نیز به عنوان فعالیت تخصصی حوزه‌ی آموزش متوسطه در رابطه با طراحی این اندیشکده بیان داشت: ما بر اساس اهمیت روز افزونی که عمل بر ایده‌های نو متخصصان جوان یا ایده‌هایی براساس تجربه متخصصان پیشکسوت عرصه آموزش در سیر تحول‌های آموزشی دنیا پیدا کرده بود، سعی بر فراهم کردن بستری داشتیم تا بتوانیم تفکری برآمده از تجربه چندین و چند ساله متخصصان پیشکسوتمان را با ایده‌ای نو و خلاقانه توسط متخصصان جوان آموزش و پرورش تلفیق کنیم و با متعادل‌سازی این ایده‌ها راهکاری برای عمل بر میدان باز کنیم. اندیشکده تکنوگآم به دنبال عمل بر ایده‌هایی است که می‌تواند بر روند آموزش نوین‌تر و موثرتر تأثیرگذار باشد.

همچنین گفتنی است کارشناسان، مدیران و معلمانی که به نمایندگی از رشته تخصصی خود در استان و به عنوان سرگروه‌های دروس تخصصی رشته‌های متوسطه اول و دوم به بیان نظرات، پیشنهادات و نقدهای خود پرداختند.

دانش آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن‌زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار