می‌دانید «درخت بلوط مقام ترین گونه در طبیعت» است؟

تهران (پانا) - مستند «درخت بلوط مقام ترین گونه در طبیعت» با گویندگی 8 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
می‌دانید «درخت بلوط مقام ترین گونه در طبیعت» است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ این اثر در گونه مستند علمی محصول انگلیس در سال 2015 بوده و قرار است از شبکه چهار سیما پخش شود.

ارسلان جولایی، حسین سرآبادانی، لادن سلطان پناه، ابوالفضل شاه بهرامی، پریا شفیعیان، محمد صادقیان، میلاد فتوحی و نسرین کوچک خانی صداپیشه های این مستند بوده اند.

در این مستند شاهد این هستیم که جورج مک گاوین، دانشمند علوم طبیعی، حیات بسیار متنوع و پرفراز و نشیب درختان بلوط را در مناظر بریتانیا بررسی می‌کند. رویکرد این مستند علمی ـ تاریخی با لحنی نسبتا شاعرانه است به نحوی که به نوعی این مستند را ستایش‌نامه‌ای برای درخت بلوط می‌توان دانست.

رویکرد این مستند علمی ـ تاریخی با لحنی نسبتا شاعرانه است به نحوی که به نوعی این مستند را ستایش‌نامه‌ای برای درخت بلوط می‌توان دانست. این مستند که فیلم‌برداری آن بیش از یک سال با تمرکز بر روی یک درخت بلوط در آکسفورد فیلمبرداری شده است، دگرگونی‌های خارق‌العاده‌ای را که بلوط برای مقابله با چالش‌های چهار فصل مختلف طی می‌کند، را به نمایش می‌گذارد. فیلم برنده ی جایزه ی بهترین مستند در 2 جشنواره ی مختلف در انگلیس شده است.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی چهار سیما، برای مخاطبان پخش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار