با امضای قرارداد صورت گرفت

اعطای بورسیه‌ تحصیلی به ۵۵۰ دانش‌آموز تحت پوشش موسسه دارالاکرام قم

۳۰ دانش‌آموز موسسه دارالاکرام قم مقام‌های مختلف کشوری و آسیایی کسب کرده‌اند

قم(پانا)- نشست امضای قرارداد اعطای بورسیه تحصیلی به 550 دانش‌آموز و دانشجوی تحت پوشش موسسه دارالاکرام قم با حضور جمعی از مسئولان استانی در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اعطای بورسیه‌ تحصیلی به ۵۵۰ دانش‌آموز تحت پوشش موسسه دارالاکرام قم

منوچهر دهشیری، مدیر موسسه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) قم در این نشست طی سخنانی اظهار کر: دارالاکرام یک سازمان مردم‌نهاد غیردولتی است که با کسب مجوز از وزارت کشور فعالیت می‌کند؛ منابع مالی این موسسه از طریق خیرین دریافت می‌شود که به حساب دانش‌آموزان واریز و به صورت شفاف گزارش داده می‌شود.

وی ادامه داد: دارالاکرام افتخار می‌کند که با کمک ۱۶۰ همیار در بخش‌های مددکاری اجتماعی، آموزشی، درمانی، فرهنگی و اشتغال به صورت رایگان به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها خدمات ارائه می‌دهد.

مدیر موسسه خیریه دارالاکرام با بیان اینکه آنچه در این موسسه مورد توجه قرار گرفته حفظ کرامت انسانی است، افزود: دانش‌آموزان موسسه بورسیه تحصیلی هستند و دریافتی کمک‌هزینه تحصیلی به معنی دریافت صدقه نیست بلکه هدف توانمندسازی کودکان و مادران است تا از چرخه فقر خارج شوند.

دهشیری ادامه داد: حدود ۷۵۰۰ دانش‌آموز مستعد تحصیل فاقد سرپرست موثر در کشور عضو موسسه اند و در قم، بیش از ۷۲۰ دانش‌آموز بورسیه تحصیلی شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۵۴ نفر توانمند و فارغ‌التحصیل شده‌ و دیگر نیازی به حمایت موسسه ندارند و تعدادی هم خود به عنوان همیار آموزشی و مالی، حامی دیگر دانش‌آموزان هستند.

مدیر دارالاکرام قم گفت: هر ساله در آستانه‎‌ سال تحصیلی جدید در حضور مادران قرارداد دریافت بورسیه تحصیلی با دانش‌آموزان برای یک سال امضا می‌شود و دانش‌آموز با امضای قرارداد، متعهد به انجام مفاد آن می‌شود؛ تاکنون در ۳ مرحله با بیش از ۵۵۰ نفر قرارداد امضا شده است.

دهشیری با اشاره به اینکه توانمندسازی و اشتغالزایی یکی از فعالیت‌های جاری و مهم موسسه است، عنوان کرد: دارالاکرام توانمندسازی و اشتغالزایی مادران را به صورت کامل اجرایی کرده است؛ اکنون بیش از ۵۰ نفر از مادران توانمند شده‌اند و می‌توانند با محصولات تولیدی خود مخارج خانواده را تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا از دکتر غلامرضا دشتی‌منش، مدرس و پژوهشگر در حوزه اکوسیستم کارآفرینی و اخلاق کسب و کار، دعوت شد تا جلسات کارآفرینی را در قم تکمیل کنند.

مدیر موسسه دارالاکرام قم با اشاره به اهتمام موسسه به استعدادیابی دانش آموزان اظهار کرد: بیش از ۳۰ دانش‌آموز با حمایت های این موسسه در رشته‌های ورزشی و مفاهیم قرآنی به صورت تخصصی در استان، کشور و آسیا مقام‌ آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شعبه قم ۲۲ دانشجو مشغول تحصیل هستند که ۴ تن از آنان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دهشیری با تقدیر از همیاران و بانیان خیر افزود: این موسسه آمادگی دارد دانش‌آموزان مستعد تحصیل فاقد سرپرست موثر استان قم را که در خطر ترک تحصیل هستند با کمک خیرین پذیرش کند.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت معرفی دانش‌آموز، همیار آموزشی و درمانی با مطالعه‌ سایت دارالاکرام و مراجعه به سامانه «به مهربانی» در حمایت از دانش‌آموزان موسسه مشارکت کنند.

در نشست فوق، حسین غریب مدیر کل امور اجتماعی استانداری، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم، جوشقانیان معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، جمعی از اعضای شورای راهبردی موسسه دارالاکرام و نمایندگانی از آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار