مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان:

مطالبه دیرین مردم لرستان محقق شد

لرستان (پانا) - مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان در آیین بهره‌برداری از طرح کتابخانه استان گفت کتابخانه مرکزی خرم آباد مطالبه دیرین مردم لرستان است که با تخصیص مصوبات سفر رییس جمهور به استان، امروز با گذشت ۲۲ سال پس از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی، به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۴۰۰۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مطالبه دیرین مردم لرستان محقق شد

سید سجاد راستخانه بیان کرد: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی خرم آباد سال ۸۰ آغاز شده و تاکنون به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین پروژه فرهنگی نیمه کاره استان تکمیل نشده بود که در جریان سفر آذرماه ۱۴۰۰ رییس جمهور به این استان،۲۳۰ میلیارد ریال برای این طرح مصوب شد.

وی ادامه داد: زیربنای این طرح فرهنگی ٧ هزار و ۵۰۰ متر مربع است که ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث ساختمان و ۱۲۰ میلیاد ریال برای تجهیز آن هزینه شده است و اکنون موجودی اولیه کتاب های آن به حدود ۴۰ هزار جلد می رسد.

راستخانه در رابطه با خدمات ارائه شده در این مجموعه خاطرنشان کرد: ۲۰ خدمت در کتابخانه های مرکزی ارائه می شود و پیش از این ۱۲ استان کشور از کتابخانه مرکزی برخوردار بودند که بهره مندی از نگارخانه، خدمات مبتنی بر وب، تالار علم و خلاقیت، مخزن کتاب کودک و نوجوان، ساخت‌کده، بخش استان‌شناسی، بخش های ویژه ناشنوایان، نابینایان و سالن های جداگانه مطالعه و پژوهش از جمله خدمات این مراکز هستند.

وی بیان کرد: بخش "تالار سنتی" برای نخستین بار در کتابخانه مرکزی خرم آباد احداث شده است تا فضایی متناسب با فرهنگ و تاریخ استان برای نشست های کتابخوانی، شب شعر، نقالی و سایر فعالیت های مشابه فراهم شود و این مرکز به مأمنی برای ادب دوستان و علاقه مندان به کتاب تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار