امام جمعه شهرستان ملارد:

راهپیمایی اربعین حسینی، نشانگر وحدت و یکپارچگی مسلمانان در تمام نقاط جهان است

ملارد( پانا ) - امام جمعه شهرستان‌ ملارد در خطبه‌های نماز جمعه امروز، راهپیمایی اربعین حسینی را نشانگر وحدت و یکپارچگی مسلمانان در تمام نقاط جهان دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۰۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
راهپیمایی اربعین حسینی، نشانگر وحدت و یکپارچگی مسلمانان در تمام نقاط جهان است

حجت الاسلام و المسلمین مهدی خوبانی، امام ‌جمعه شهرستان‌ملارد در رابطه با پیام مهم اربعین حسینی بیان کرد: در ایام اربعین باید به پیام و درس‌های عاشورا بیشتر توجه کنیم و آن‌‌ها را در زندگی الگوی خود قرار دهیم، پیام و درس‌های عاشورا را حضرت زینب (س) و امام سجاد‌(ع) به ما رساندند، ما هر آنچه داریم از اهل بیت(ع) و شهدا است، شهدایی که نمونه بارز ویژگی‌های پیامبران و امامان است.

وی افزود: همه در معرض امتحان الهی قرار می‌گیریم، اما انسان‌ها در این امتحان به دو گروه تقسیم می‌شوند گروه اول گروهی که با ایمان و توکل به خدا از این امتحان الهی پیروز می‌شوند، این گروه برای اینکه در امتحان الهی پیروز شوند از همه چیز خود می‌گذرند و مانند شهدا فداکاری می‌کنند.

خوبانی ادامه داد: اما گروه دوم با ترس و وحشت نمی‌توانند از این امتحان سربلند عبود کنند زیرا آن‌‌ها آنقدر دچار وسوسه‌های شیطان شدند که نمی‌توانند از دنیای دنیوی خود را جدا کنند و این افراد هیچ وقت نمی‌توانند با صبوری خود را در برابر مشکلات مقاوم سازند.

امام‌ جمعه شهرستان‌ ملارد تشریح کرد: اربعین حسینی یک درس بزرگ برای ما و آیندگان است. امام حسین (ع) ،جان خود و اهل بیتش را برای یک درس بزرگ از دست داد و آن این است که به ما بگوید در زندگی در برابر مشکلات صبور باشیم زیرا مشکلات هستند که ما را در برابر سختی‌ها استوار می‌سازد.

وی خاطر‌نشان کرد: ایمان سبب امید در موفقیت می‌شود و ما اگر به خداوند ایمان داشته باشیم و در برابر مشکلات مانند حضرت زینب (س) صبور باشیم و اگر این‌گونه باشد ما پیروز هستیم. اربعین روز شوق است، روز امید و نزدیک شدن به قله‌ها است، اربعین حسینی روز خسته شدن و نا‌امید شدن نیست زیرا ما هر‌آنچه از عاشورا و مکتب امام حسین(ع) یاد می‌گیریم در زندگی ما را در برابر مشکلات استوار می‌سازد.

خوبانی در پایان سخنان خود گفت: اربعین حسینی نشانگر وحدت و یکپارچگی مسلمانان در تمام نقاط جهان است. مهم‌ترین پیام عاشورا و مکتب امام‌حسین‌(ع)، نهضت حسینی است که بعد از قیام عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز در تمام نقاط جهان رواج دارد.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار