جشنواره «فرهنگی، ادبی سلمان فارسی» تمدید شد

تهران (پانا) - مهلت ارسال آثار به جشنواره «فرهنگی، ادبی سلمان فارسی» تا ۳۱ شهریورماه تمدید شد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره «فرهنگی، ادبی سلمان فارسی» تمدید شد

‌مهرناز آزاد دبیر اجرایی جشنواره فرهنگی ادبی سلمان فارسی‌ گفت‌: مهلت ارسال آثار به این جشنواره که با هدف تولید محتوا درباره سلمان فارسی درحال برگزاری است تا ۳۱ شهریورماه تمدید شده است.

وی گفت: معرفی بهتر و بیشتر سلمان فارسی به ایرانیان و جمع‌آوری اطلاعاتی از منابع مختلف که از قلم افتاده یا کمتر به آنان توجه شده، هدف این جشنواره است که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود .

دبیر اجرایی جشنواره فرهنگی ادبی سلمان فارسی با بیان اینکه تولیدات ادبی و پژوهشیِ این جشنواره به‌صورت یک کتاب منتشر خواهد شد، افزود : جمع‌آوری داده‌ها و تولید محتوا از جانب پژوهشگران و اهالی ادب و فرهنگ و ارائه آن در قالب‌هایی همچون مقالات، اشعار و داستان‌ها با موضوع سلمان فارسی رویکرد این جشنواره است.

خانم آزاد با اشاره به اینکه جشنواره در دو بخش عمومی و ویژه برگزار خواهد شد، گفت : در بخش عمومی، قالب‌های شعر، داستان کوتاه و مقاله در نظر گرفته‌شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در این قالب‌ها با موضوعاتی همچون چالش‌های اجتماعی، فرصت‌ها و تهدید‌های فرهنگی، آب و زاینده‌رود ارسال کنند. رویکرد در این بخش، پرداختن به چالش‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص آب زاینده‌رود است.

دبیر اجرایی جشنواره «فرهنگی، ادبی سلمان فارسی» گفت : بخش ویژه در قالب مقالات دانشگاهی و پژوهشی برگزار خواهد شد و موضوعات آن شامل سلمان محمدی است که همان سلمان فارسی است و پیامبر (ص) او سلمان محمدی نامید، همچنین اندیشمندان و مکتب اصفهان و دیدگاه آنان به سلمان فارسی، اصفهان‌شناسی و تاریخ جی از سایر موضوعات جشنواره است. در این بخش به مقالاتی که به سلمان فارسی پرداخته باشند، امتیاز بیشتری تعلق خواهد گرفت.

او افزود: تاریخ اعلام مراسم پایانی جشنواره نیز نیمۀ مهرماه خواهد بود و امیدواریم که تعداد و کیفیت آثار به نحوی باشد که در هر موضوع و هر قالب ۳ نفر برگزیده شوند؛ ضمن اینکه در بخش عمومی، ۹ نفر برگزیده خواهند شد و در بخش ویژه نیز در هر موضوع سه نفر برگزیده می شوند .

خانم آزاد با بیان اینکه در بخش عمومی، ۳ داور و در بخش ویژه نیز ۳ داور، آثار ارسالی را ارزیابی خواهند کرد، گفت: برای داوری و قضاوت نیز ترکیبی از داوران کشوری و استانی انتخاب شده‌اند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار