‌فدراسیون وزنه‌برداری بیانیه صادر کرد؛

اخراج و محرومیت مادام‌العمر خاطیان وزنه‌برداری پیشکسوتان‌

کمیته پیشکسوتان وزنه‌برداری منحل شد

تهران (پانا) - فدراسیون وزنه‌برداری در محکومیت رفتار غیر ورزشی وزنه‌بردار پیشکسوت بیانیه‌ای صادر و از اخراج و محرومیت مادام العمر برای همه خاطیان خبر داد‌.

کد مطلب: ۱۴۰۰۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اخراج و محرومیت مادام‌العمر خاطیان وزنه‌برداری پیشکسوتان‌

به گزارش فدراسیون وزنه‌برداری،‌ این فدراسیون اقدام وزنه‌بردار پیشکسوت تیم ایران در جریان رقابت‌های قهرمانی پیشکسوتان جهان را که در مغایرت با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را به شدت محکوم می‌کند.

مواضع فدراسیون وزنه‌برداری همسو با مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این فدراسیون ضمن در نظر گرفتن محرومیت مادام العمر حضور در کلیه اماکن ورزشی برای ورزشکار خاطی (مصطفی رجایی)، سرپرست تیم اعزامی (حمید صالحی‌نیا) را نیز از سمت خود برکنار کرده و پس از بررسی‌های بیشتر، با کلیه خاطیان نیز برخورد جدی و قاطع صورت خواهد گرفت.

بی شک مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش از ارکان اصلی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا فدراسیون وزنه‌برداری با پیروى کامل از آرمان هاى امام راحل (ره) و رهنمودهاى رهبر معظم انقلاب، رژیم نامشروع اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسند و آن را به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر نظام براى ترویج روحیه مبارزه و اسلامى علیه صهیونیست‌ها سرلوحه خود قرار داده است.

تیم وزنه‌برداری پیشکسوتان که در مسابقات جهانی به عنوان پنجمی رسیده بودند، شب گذشته وارد ایران شدند. ۶ وزنه بردار اعزامی ایران در این دوره از پیکارها یک مدال طلا و ۴مدال نقره و یک عنوان پنجمی کسب کردند. یکی از اتفاقات تلخ این دوره از رقابت‌ها عبور یکی از پیشکسوتان وزنه‌برداری از خطوط قرمز ایران اسلامی بود. مصطفی رجایی که موفق به کسب مدال نقره این مسابقات شده بود در سکوی مدالی در کنار نماینده رژیم اشعالگر قدس قرار گرفت و بدون توجه به خطوط قرمز و ارزش‌های نظام پرچم ایران را در کنار پرچم اسرائیل قرار داد.

کمیته پیشکسوتان وزنه‌برداری منحل شد

سجاد انوشیروانی، رییس فدراسیون نیز درباره حواشی پیش آمده در مسابقات پیشکسوتان جهان گفت: حواشی پیش آمده قطعا از نظر فدراسیون غیرقابل قبول و غیرقابل بخشش است. مواضع جمهوری اسلامی اولویت اصلی این فدراسیون است.

او ادامه داد: پس از اطلاع از این اتفاق غیرقابل بخشش با خاطیان برخورد جدی صورت گرفته و ورزشکار خاطی به صورت مادام العمر محروم شد و پس از بررسی‌های بیش‌تر با کلیه خاطیان هم برخورد قاطع صورت خواهد گرفت. ضمن این‌که از این پس کلیه فعالیت‌های کمیته پیشکسوتان منحل خواهد شد.

او در پایان گفت: ضمن عذرخواهی از رهبر انقلاب، خانواده شهدا و همه مردم ایران قطعا در خانواده وزنه‌برداری دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نخواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار