مدیر محیط زیست شهرستان ملارد خبر داد:

آموزش ۲۳۰۱۲ نفر ساعت در راستای حفظ محیط‌زیست در شهرستان ملارد

ملارد(پانا)- مدیر محیط زیست شهرستان ملارد از آموزش ۲۳۰۱۲ نفر ساعت از دانش‌آموزان، مربیان پیش‌دبستانی، بانوان و صاحبان صنایع در راستای حفظ محیط‌زیست در شهرستان‌ملارد خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش ۲۳۰۱۲ نفر ساعت در راستای حفظ محیط‌زیست در شهرستان ملارد

مهناز مدیریان، رییس اداره محیط زیست شهرستان ملارد در تشریح این خبر گفت: از آنجا که یکی از ارکان اصلی حفظ محیط زیست، آموزش‌ و ارتقاء دانش محیط زیستی در نسل آینده‌ساز کشور است، فعالیت‌ها و اقدامات سال‌های اخیر همچون آموزش مربیان پیش‌دبستانی، بانوان، دانش‌آموزان، و صاحبان صنایع، برنامه های آموزشی متنوع با همکاری سایر دستگاه‌ها منجر به آموزش 23012 نفر ساعت در شهرستان ملارد شده است که در این راستا می توان به ایجاد و راه‌اندازی سه خانه محیط زیست با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ محیط زیستی اشاره کرد.

وی در مورد شرح وظایف اداره محیط زیست تشریح کرد: اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست ریشه در جایگاه ساختاری محیط زیست در بدنه حاکمیتی کشور و به ویژه قوّه مجریه دارد و به همین دلیل ارتقاء سطح محیط زیست با همکاری و اقدام به موقع سایر دستگاه‌های مرتبط و مشارکت و همیاری مردم امکان‌پذیر می باشد که با یاری خداوند متعال این مهم در شهرستان ملارد قابل توجه است .

مدیریان ادامه داد: به عنوان مثال طی همکاری موثر صنایع با این اداره درخصوص انجام تعهدات و رعایت ملاحظات محیط زیستی ، تعداد 421 مورد خوداظهاری انجام و 63 مورد فضای سبز مشجر ایجاد شده است و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در دولت سیزدهم اجرای طرح اقدام ملی مسیر سبز- ایران پاک و پویش مردمی بی‌زباله و جمع‌آوری پسماند می‌باشد که از اسفند سال 1400 تا پایان تیرماه سال جاری برنامه مذکور در شهرستان ملارد طی 38 مرحله با همکاری ارگان های مرتبط و مشارکت مردمی اجرا شده است .

رییس اداره محیط زیست ملارد تأکید کرد: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی است و هرکس از این مسئولیت تعدی کند و به محیط زیست تخریب کند باید مورد پیگرد قضائی قرار بگیرد. بنابراین همه باید از محیط زیست حفاظت و صیانت کنند چون امانتی است که از آیندگان در اختیار ماست و میراثی است که از گذشتگان به ما رسیده است و باید به بهترین وجه ممکن حافظ آن باشیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین وظایف اجرایی دستگاه محیط زیست، مشخص کردن مراکز و واحدهای آلوده، جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده، پاسخ به استعلام درخواست جواز و اعلام رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها می باشد که در همین راستا از ابتدای دولت سیزدهم طی 2593 گشت و پایش‌های مستمر کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد 95 واحد جدید شناسایی گردید که در همین راستا 406 رفع آلودگی صورت پذیرفت که از این تعداد 6 پروژه کلان محیط زیستی در مناسبت های مختلف افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: با رسیدگی ویژه به 188 شکایت مردمی 151 مورد واحد آلاینده و در برخی موارد بخش‌های آلاینده واحدهای تولید-صنعتی و خدماتی جمع‌آوری و خوشبختانه 218 مورد اقدام موثر در راستای کنترل آلودگی و حفظ محیط زیست در شهرستان ملارد شامل احداث و بهره‌برداری سیستم تصفیه فاضلاب، نصب فیلتراسیون و انتقال پسماندهای صنعتی و ویژه محقق شد. نکته قابل توجه اینکه در طی دوسال اخیر و بویژه از ابتدای دولت سیزدهم موضوع حفاظت از محیط زیست و سازگاری آن با توسعه مورد توجه خاصی قرار گرفت به نحوی که با اصلاح برخی قوانین فرآیند توسعه اقتصادی ضمن حفظ منابع زیستی منجر به بررسی 826 استعلام احداث و بهره‌برداری با هدف رشد تولید ضمن رعایت کلیه مقررات و ضوابط محیط زیستی شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار