آیین بدرقه زائرین اربعین به کربلا در شهر جدید پرند

رباط کریم (پانا) - آیین بدرقه اربعینی‌ها با حضور جمع گسترده‌ای از شهروندان پرند در حسینیه سیدالشهدا (ع) این شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین بدرقه زائرین اربعین به کربلا در شهر جدید پرند

با حضور جمع گسترده ای از زائران شهر پرند و مسئولین شهری آیین بدرقه اولین گروه از زائرین اربعین حسینی این شهر در حسینیه معظم سید شهدا واقع در فاز صفر انجام شد.

این مراسم که به همت شورای اسلامی شهر پرند و شهرداری صورت پذیرفت با اقامه نماز در حسینیه سیدالشهدا آغاز شد، با بدرقه زائران حسینی ادامه پیدا کرد.

طی این مراسم بیش از ۲۰۰نفر از زائران حسینی شهر جدید پرند با هدف شرکت در اجتماع و راهپیمایی میلیونی اربعین مشتاقانه به سمت مرزمهران و کربلای معلی مشرف شدند؛ لازم به ذکر است گروه دوم زائرین اربعین حسینی روز سه‌شنبه ۷شهریور ماه به سمت مرز مهران و کشور عراق شدند.

پیاده‌روی اربعین مراسم و گردهمایی مذهبی است که توسط مسلمانان شیعه و به‌صورت پیاده‌روی از مسیرهای منتهی به کربلا به‌منظور زیارت و جمع شدن همه آنها در چهلمین روز پس از کشته شدن حسین بن علی سومین امام شیعیان در نبرد کربلا انجام می‌شود.

پیاده‌روی اربعین به همراهی شمار زیادی از مسلمانان شیعه به سمت شهر کربلا، در جنوب بغداد، به منظور جمع شدن همه آن‌ها در چهلمین روز پس از سالگرد شهادت امام حسین (ع) سومین امام شیعیان در واقعه عاشورا گفته می‌شود. پیاده‌روی اربعین در زمان حکومت صدام حسین ممنوع بود. این مراسم میلیونی یکی از قدرتمندترین نماد‌های همبستگی میان جهان تشیع است. در گردهمایی اربعین از جمله گروه‌های مسلمانان شیعه، مسلمانان سنی، مسیحی، ایزدی و دیگر آیین‌ها هم در آن حضور داشته‌اند. این رویداد بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان است.

دانش‌آموز خبرنگار: محمد حسین بیک محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار