پزشک داروساز به مناسبت روز داروساز در گفت‌وگو با پانا گفت:

داروسازی از عوامل حیاتی سلامت جامعه محسوب می‌شود

فشافویه(پانا)- یک پزشک داروساز، به مناسبت روز داروسازی، بر پیشرفت‌ها و دستاوردهای حوزه داروسازی پس از انقلاب تاکید کرد و داروسازان را از عوامل حیاتی سلامت جامعه برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
داروسازی از عوامل حیاتی سلامت جامعه محسوب می‌شود

علی یارمحمدی، پزشک داروساز به زاد روز محمد بن زکریای رازی در این روز اشاره کرد و گفت:« این روز به مناسبت زادروز محمد بن زکریای رازی، دانشمند نام‌دار ایرانی و تحول آفرین در جهان علم، به نام روز داروساز نام گذاری شده و ما تلاش می‌کنیم در این روز، جایگاه واقعی گروه‌های مختلف دارو سازان در نظام درمانی کشور را مورد تاکید و توجه قرار دهیم.»

یارمحمدی تصریح کرد:« داروسازی، رشته‌ای بسیار متنوع است و داروسازان با بیماری‌های متفاوتی در تماس هستند؛ با توجه به شغل و شرایط خود از نظر علمی به طور دائم با روند پیشرفت‌های پزشکی در ارتباط هستند. همه تلاشم را می‌کنم تا پاکی و اعتماد جامعه به داروسازان مخدوش نشود. جامعه دارو سازی کشور شریف‌تر از آن است که سود جویی و پلیدی به آن ورود کند.»

این پزشک داروساز پیشرفت‌های جامعه پزشکی را حائز اهمیت دانست و اذعان کرد:« دارو سازان در سال‌های پس از انقلاب دستاوردهای زیادی داشتند و اگر بخواهیم برای فعالان حوزه سلامت سهمی قائل شویم و با وجود تفکر پزشک، باید گفت که اگر داروسازان نبودند نظام سلامت حتما تعطیل بود.»

وی در رابطه با شغل خود خاطر نشان کرد:« در شغل ما دارو‌سازان، سختی‌های زیادی وجود دارد و کارهای گوناگونی از قبیل تحقیقات علمی، بررسی عوارض و تاثیرات داروسازان، نظارت و بررسی کیفیت دارو را انجام دهیم. از اساسی‌ترین مشکل داروخانه‌ها کمبود نقدینگی است، زیرا سازمان بیمه هزینه داروها را با تاخیر پرداخت می‌کند و در این راستا مشکلات اداری فراوانی هم وجود دارد.»

علی یارمحمدی به جوانان علاقمند به رشته داروسازی توصیه کرد:« داروسازی رشته بسیار سخت، اما جذابی است. جوانان می‌بایست با عشق و علاقه به این عرصه وارد شوند. پشتکار، تلاش و علاقه از مهم‌ترین عوامل موفقیت در این رشته است.»

خبرنگار دانش‌آموز مریم محسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار