برگزاری کارگاه توانمندسازی مدیران متوسطه اول پاکدشت

پاکدشت(پانا) -در کارگاه توانمندسازی مدیران متوسطه اول دختران شهرستان پاکدشت که در قالب طرح یاریگران زندگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر برگزار، اعتیاد یک بیماری اجتماعی خوانده شد که عوارض جسمی و روانی دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه توانمندسازی مدیران متوسطه اول پاکدشت

حسین پورمهدی میکال، مدرس این کارگاه، در ابتدا با اشاره به تعریف اعتیاد و بیان تفاوت بین اعتیاد و مصرف کنندگی، گفت: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمی و روانی دارد و تا زمانی که بـه علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمی و روانی فقط برای مدتی نتیجه‌بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیادآور می‌شود.

وی ادامه داد: ‌با توجه به اینکه دوره نوجوانی، دوره‌ هویت‌یابی است، نوجوانان می‌خواهند بدانند که چه کسی هستند، اهداف یا هویت‌های مختلف را بررسی می‌کنند، قاعدتاً فضای مجازی چنین بستری را برای ما فراهم می‌کند که کاوش بیشتری داشته باشیم و بتوانیم بررسی بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مدرسه می‌تواند نقش سازنده‌ای در آگاهی‌بخشی به جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه پیشگیری از ابتلا به مصرف مواد مخدر داشته باشد. به خصوص زمانی که والدین در برخورد با فرزندان با شکست مواجه شده باشند، مدارس مسئولیت سنگین‌تری را بر عهده دارند.

پورمهدی در پایان با تاکید بر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، افزود: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ‌گاه به طور کامل ریشه‌کن نخواهد شد؛ اما با تدبیر، اندیشه و تلاشی مخلصانه می‌توان آن را کنترل کرد؛ که این از وظایف همگانی ما است.

خبرنگار عباس رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار