آشتیانی از سازمانی که پایگاه آینده‌سازان فوتبال کشور است، می‌گوید:

آموزش‌‌و‌پرورش ‌مخزن استعدادهای درخشان برای ورزش کشور است

نباید بی‌تفاوت از کنار این ظرفیت غنی در آموزش و پرورش عبور کرد/ VAR؛ اصلی‌ترین ضعف زیرساختی فوتبال کشور/ فدراسیون در بحث فیفادی حرفه‌ای عمل نمی‌کند/ کادر فنی تیم‌های ملی پایه، المپیاد استعدادهای درخشان را رصد کنند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس گفت‌‌ مسابقات المپیاد برتر و آموزشگاه‌ها در سیستم آموزش و پرورش مخزن استعدادهای درخشان برای ورزش کشور است و فدراسیون‌ به‌ویژه فدراسیون فوتبال باید با ترغیب کادر فنی برای رصد مسابقات المپیاد و آموزشگاه‌های کشور از این ظرفیت غنی استفاده کنند. 

کد مطلب: ۱۳۹۸۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌‌و‌پرورش ‌مخزن استعدادهای درخشان برای ورزش کشور است

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور با تساوی پرسپولیس تهران مقابل ذوب‌آهن اصفهان رقم خورد ولی با وجود این تساوی ارتش سرخ در جایگاه دوم مسابقات لیگ برتر قرار گرفت و در جمع مدعیان قهرمانی باقی ماند.

پرسپولیس تهران در جریان قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الدحیل، استقلال تاجیکستان و النصر عربستان همگروه شد.

به این بهانه با اردلان آشتیانی یادگار شاه‌ماهی فوتبال ایران مرحوم ابراهیم آشتیانی از اسطوره‌های فوتبال کشور به‌ویژه پرسپولیس تهران به گفت‌وگو نشستیم که در زیر می‌خوانید.

پانا - مایلیم در آغاز گفت‌وگو ارزیابی خود را از سه هفته برگزار شده رقابت‌های لیگ برتر بفرمایید و اینکه پرسپولیس تا الان چه عملکردی داشته است؟ پرسپولیس با وجود هم‌گروهی با النصر عربستان چه سرنوشتی در لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت؟

آشتیانی : مربیان تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر گام اول خود را با نمایش بازی‌های تهاجمی با زدن گل‌های زیاد برداشتند در صورتی که ما در دو هفته اول فصل گذشته شاهد رد و بدل شدن ۱۰ گل بودیم.

پرسپولیس کار سختی در لیگ قهرمانان آسیا دارد

ولی در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر تنها در هفته اول شاهد به ثمر رسیدن ۱۸ گل در هفته اول بودیم و تیم‌ها در لیگ بیست و سوم دست از دفاع مطلق برداشته‌اند و به گل‌زنی روی آورده‌اند. پرسپولیس در دقایق آخر، بازی خوبی را در مقابل ذوبی‌ها به نمایش گذاشت، ولی باز هم با تساوی در جایگاه دوم لیگ قرار گرفته است. پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا؛ مسیر سختی در پیش دارد، ولی فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.

ایران از امثال تاجیکستان در بحث VAR عقب‌تر است

پانا - لیگ بیست‌و‌سوم چه معایبی دارد؟ نیاز به چه زیرساخت‌های حرفه‌ای برای فوتبال کشور هستیم؟

آشتیانی : نبود کمک داور ویدئویی (VAR)، یکی از ضعف‌های جدی زیرساختی در فوتبال کشور است، متأسفانه داوران ما برای گذراندن دوره‌های آموزشی داور ویدئویی باید به کشورهایی مانند عربستان سفر کنند و این اتفاق برای فوتبال کشور خوب نیست.

کشورهایی که حتی جایگاهی در فوتبال آسیا ندارند مانند تاجیکستان از این امکانات حرفه‌ای فوتبال دنیا برخوردار هستند و لیگ‌های آن‌ها با داور ویدیویی VAR برگزار می‌شود.

VAR، یکی از ارکان توسعه فوتبال است

باید به این باور مهم اعتقاد پیدا کنیم که امکانات VAR، یکی از ارکان توسعه فوتبال است. ولی متأسفانه ما این زیرساخت را نداریم.

پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر خیز برای تصاحب قهرمانی و تکرار درخشش فصل قبل را با گامی بلند برداشته است.

پرسپولیس در گروه سختی قرار دارد و روی کاغذ قطعاً مسیری سخت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارد، ولی فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و امیدواریم شگفتی‌ساز شود.

جذب بازیکن خارجی با دقت صورت نمی‌گیرد

پانا - لیگ برتر فوتبال کشور به مقصد بازیکنان درجه ۲ و درجه ۳ خارجی تبدیل شده است و خیلی از بازیکنان بی‌کیفیت خارجی بعد از عملکرد ضعیف در نهایت به یک طلبکار بزرگ مالی از باشگاه‌های کشور تبدیل می‌شوند، حضور بازیکنان خارجی در لیگ به‌ویژه باشگاه پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

آشتیانی : خیلی از بازیکنان خارجی عملکرد ضعیف در لیگ برتر فوتبال کشور داشتند ولی از بازیکنان مطرح تیم‌های خود بودند ولی در لیگ برتر فوتبال ایران نمایش خوبی داشتند و هزینه‌های زیادی روی دست باشگاه‌های کشور گذاشتند.

پرسپولیس هم از جمله این باشگاه‌ها بود و در فصل گذشته برخی بازیکنان خارجی این تیم عملکرد خوبی نداشتند، جز لوکادیا که به دلایل نامعلوم پرسپولیس را ترک کرد. متاسفانه جذب بازیکن خارجی با دقت صورت نمی‌گیرد باید برنامه‌های باشگاه در این راستا اصلاح شود و با دیدی قوی‌تر به جذب بازیکن خارجی بپردازند.

عیار تیم ملی در مرحله یک هشتم مشخص می‌شود

پانا - در بخش دیگر مصاحبه هم نگاهی به تیم ملی فوتبال ایران در آستانه آوردگاه جام ملت‌های آسیا داشته باشیم، شاهد برنامه‌ریزی فدراسیون برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های نظیر بلغارستان هستیم، آیا دیدارهای دوستانه با این تیم‌ها به آماده‌سازی هرچه بیشتر تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا کمک خواهد؟

آشتیانی : متأسفانه بازی‌های دوستانه قوی را برگزار نکردیم و در بحث فیفا دی حرفه‌ای عمل نکردیم و در این مسیر ضعف‌های زیادی داریم. دیدار دوستانه آرژانتین با استرالیا یکی از مثال‌های مهم در بحث فیفا دی است این دیدار قبل از شروع بازی‌های جام جهانی برنامه‌ریزی شده بود. باید از این مدل برنامه‌ریزی‌ها در بحث فیفا دی الگوبرداری کنیم.

عیار تیم ملی فوتبال در بازی‌های آسیایی تا قبل از مرحله یک هشتم مشخص نمی‌شود و ایران تا این مرحله مسیر سختی پیش رو ندارد. برای تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا آرزوی موفقیت داریم.

تیم‌های ملی از ظرفیت مسابقات آموزشگاهی استفاده کنند

پانا - مسابقات المپیاد استعدادهای برتر و آموزشگاهی در سیستم آموزشی کشور می‌تواند اندوخته غنی برای ورزش کشور به‌ویژه فوتبال باشد؟، تعامل وزارت ورزش و جوانان با آموزش و پرورش را چطور می‌بینید؟

آشتیانی: مسابقات المپیاد برتر و آموزشگاه‌ها در سیستم آموزش و پرورش مخزن استعدادهای درخشان برای ورزش کشور است.

فدراسیون‌ها‌ به‌ویژه فدراسیون فوتبال باید با ترغیب کادر فنی برای رصد مسابقات المپیاد و آموزشگاه‌های کشور از این ظرفیت غنی استفاده کنند.

آموزش و پرورش؛ کانون گردهمایی آینده‌سازان ورزش کشور

آموزش و پرورش کانون گردهمایی استعدادهای درخشان و آینده‌سازان ورزش کشور است و نباید بی‌تفاوت از کنار این ظرفیت غنی عبور کرد.

هاشمی مدیری از جنس ورزش است

پانا _ حرف آخر؟

آشتیانی : با حضور کیومرث هاشمی به‌عنوان مدیری از جنس ورزش به‌عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان، با حمایت‌های ویژه از فدراسیون‌ها و باشگاه‌های کشور امیدواریم شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب در ورزش کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار