وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت:

تروریست اصلی حادثه شاهچراغ (ع) از تاجیکستان بود

از همه طیف‌های فکری در انتخابات پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت تروریست اصلی حادثه شاهچراغ (ع) اهل تاجیکستان بود؛ متهمان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی دستگیر شده‌اند وباید محاکمه شوند و مراحل دنبال شود.

کد مطلب: ۱۳۹۸۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تروریست اصلی حادثه شاهچراغ (ع) از تاجیکستان بود

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات برای برگزاری اربعین حسینی، اظهار کرد: کارها روی روال است فقط مشکلی در سامانه سماح داشتیم که سامانه جدیدی راه‌اندازی شد. تسهیل در خروج و راه‌ها در دستور کار است.

وی‌ در خصوص دستگیری مجرمان حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)، افزود: متهمان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی گرفته شده‌اند باید محاکمه شوند و مراحل دنبال شود. تروریست اصلی از تاجیکستان بود. برنامه حفاظتی دیده شده بود اما تحکیم حفاظت از حرم شاهچراغ هم در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن اشاره به هفته دولت، گفت: هفته دولت موقعیت خوبی است که دولت دستاوردهای خود را ارائه دهد. حجم بسیاری از پروژه‌ها به افتتاح خواهد رسید و کلنگ‌زنی خواهد شد. پروژه‌های زیربنایی و روستایی به بهره‌برداری رسید.

وزیر کشور در پاسخ به سولی مبنی بر اینکه گفته می‌شود در موضوع درگیری بین آمر به رعایت حجاب و فرد دیگری در شیراز، آغازکننده درگیری آمر به رعایت حجاب بوده است، اظهار کرد: خیر، این حرف اشتباه است؛ قوه قضائیه برای کسی حکم داد که به آمر رعایت حجاب حمله کرده بود. آمر حجاب براساس اصول تذکر داده است.

وی درباره دستگیری یک عکاس خبری ایرانی توسط طالبان نیز گفت: جزئیات را از وزارت امور خارجه بپرسید.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره شکل‌گیری صف‌های طولانی در پمپ‌ بنزین‌ها نیز بیان کرد: وزارت نفت تدابیری برای ساماندهی بهتر انجام داد و در چند نقطه صف درست شد که با تدبیر انجام شده، این مشکل هم حل شد. برخلاف مصرف بسیار بالای بنزین، وزارت نفت به‌خوبی نیازها را تأمین کرده و مشکلی از این جهت نداریم، هرچند تأکید ویژه به کاهش مصرف و بهینه‌سازی آن وجود دارد.

وی درباره پیش‌ثبت‌نام‌های انتخابات نیز گفت: از همه طیف‌های فکری در انتخابات پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار