معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر:

یک خبرنگارخوب ملزم به یادگیری علم روز به معنای سواد رسانه‌ای است

اسلامشهر (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر، وظیفه یک خبرنگار خوب را یادگیری علم روز یعنی سواد رسانه‌ای و مهارت‌های مهم در ارتباط با حرفه شغلی خود، برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
یک خبرنگارخوب ملزم به یادگیری علم روز به معنای سواد رسانه‌ای است

جواد رزمی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان‌ اسلامشهر در جریان برگزاری نشست صمیمی با دانش‌آموز خبرنگاران منتخب پانا که در سالن جلسات منطقه برگزار شد، در رابطه با رسالت خبرنگاران اظهار کرد: رسالت اصلی‌ خبرنگار کشف حقیقت و انتقال به موقع آن به مخاطبان در جامعه است. امروزه اخبار با سرعت در فضای مجازی منتشر می‌شود و اطلاع‌رسانی به موقع برای مردم از نقش بسزایی برخوردار است و خبرنگاران با انتقال یک خبر خوب و مهم از توانایی تحولی عظیم در جامعه برخوردار هستند.

وی بیان کرد: اخبار دروغ و شایعات مانند ویروس در جامعه هستند و نقل و گسترش آن باعث به هم‌ریختن ذهن و افکار افراد در جامعه خواهد شد و خبرنگاران علاوه بر منتشر نکردن شایعات با شفاف‌سازی حقیقت نقش مهمی در جامعه دارند.

رزمی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانش‌آموز خبرنگاران پانا اسلامشهر گفت: یک خبرنگار خوب ملزم به یادگیری علم روز یعنی سواد رسانه‌ای و مهارت‌های مهم در ارتباط با حرفه شغلی خود است و لازم است مهارت‌های کار خبرنگاری را شامل، عکاسی، خبرنویسی و ارتباطات در کنار توجه به امر تحصیل و تقویت مهارت‌های خود در انتقال مفاهیم خبرنگاری به همسالان خود در مدرسه تلاش داشته باشید.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر نگاه به آینده، داشتن هدف وانگیزه را عوامل مهم موفقیت خبرنگاران دانش‌آموز در راستای موثر بودن در جامعه دانست و بیان کرد: خبرنگاران دانش‌آموزی پانا باید مصلح اجتماعی باشند و با برخورداری از دغدغه خاص در جامعه موثر و مفید باشند.

وی خواستار تحقق هدف مهم هر مدرسه یک خبرنگار در واحدهای آموزشی شد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جدید با همراهی رابط پانا اسلامشهر و سایر مسئولان نسبت به فراخوان جذب خبرنگاردانش‌آموز جدید در واحدهای آموزشی دوره اول متوسطه اقدام شود و آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری و عکاسی با برخورداری از مکان مناسب و اساتید مربوطه را داریم.

در این جلسه رزمی از دانش‌آموزخبرنگاران منتخب پانا دعوت به عمل آورد تا در جلسات اتاق فکر دانش‌آموزی شهرستان اسلامشهر حضور پیدا کنند و در ادامه دانش‌آموز خبرنگاران نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند وسپس از آنان تجلیل نیز بعمل آمد.‍

خبرنگار دانش‌آموز : مطهره بدرلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار