مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران:

محمودآباد ظرفیت بزرگ فرهنگی و سابقه تاریخی دارد

محمودآباد (پانا) - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت شهرستان محمودآباد ظرفیت بالایی در حوزه‌های فرهنگی دارد و از سبقه تاریخی مهمی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۳۹۷۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
محمودآباد ظرفیت بزرگ فرهنگی و سابقه تاریخی دارد

در مراسمی از پوستر اولین جشنواره قصه گویی مازندران (آسنی) رونمایی و همچنین از خبرنگاران فعال در برنامه‌های شهرداری محمودآباد تجلیل شد؛ همچنین در این مراسم عملیات مرمت و احیای ساختمان های تاریخی طاهباز گفت آغاز شد.

حامد فاضلی در این مراسم گفت: هنر و قصه ذاتا به عنوان یک ابزار مطرح می‌شود و این ابزار زمانی مناسب و مقدس است که در کارکرد آن مفاهیم بلند انسانی را ببینیم.

فاضلی بیان کرد: هنر، قصه و رسانه باید در مسیر و اهداف نظام تربیت انسان قرار گیرند.

وی یکی از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را قصه گویی دانست و عنوان کرد: یکی از وظایف ما قصه پردازی برای نسل بزرگسالان است که قدرت تجزیه و تحلیل دارد.

حامد فاضلی گفت: به زودی ماشین سیار در حوزه‌ محمودآباد قرار می گیرد تا در مکان هایی که امکانات استقرار ساختمان و تشکیلات برای کار فرهنگی ندارد استفاده شود.

روح الله علیزاده فرماندار محمودآباد گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، باید کار جهادی و انقلابی را به درستی انجام دهیم، این بدین معنی است که به طور موثر ، کارآمد ، با برنامه ریزی و مستمر ، در حوزه فرهنگی فعال باشیم .

وی گفت: شهرستان محمودآباد از لحاظ فرهنگی ، شهری غنی است و فرصت های بسیاری را دارا می باشد ، با توجه به این موقعیت بسیار مناسب برای پیشترفت شهر ، باید اقدامات موثری توسط دولت و مردم انجام شود.

شهردار محمودآباد در این مراسم گفت: هدف از جشنواره قصه‌گویی رسالت فرهنگ شهرداری، حفظ گویش مازندرانی و انتقال سینه به سینه‌ این قصه ها در بین جوانان و نوجوانان است.

مهدی اختیاری عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم اندک قدم مثبتی در ارائه این برنامه‌های خوب و مطلوب برداریم تا در این قصه هم موفق عمل کنیم‌.

اختیاری گفت: شروع عملیات بازسازی ساختمان های میراث واقع در پارک طاهباز را در پیش رو داریم.

وی در رابطه با کاربرد این ساختمان ها اظهار داشت: هر ۳ ساختمان با کاربری های فرهنگی در حوزه‌ کانون پرورشی فکری کودکان، موزه تاریخی شهرستان و خانه‌ رسانه با برآورد اولیه‌ی ۳۰ میلیارد ریال در حال افتتاح می‌باشد.

دانش آموز خبرنگار، فاطمه زهرا محسن پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار