رئیس شورای شهر تهران:

ریشه موفقیت ایران رسیدن به خودکفایی در عرصه علمی است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سخنان اخیر وزیر علوم مبنی بر کسب رتبه پانزدهمی جهان در حوزه علم گفت ریشه این موفقیت تلاش و پشتکار دانشمندان و نگاه رسیدن به خودکفایی در عرصه علمی است؛ کشوری که سال‌هاست تحریم است رسیدن به این موفقیت اتفاقی ارزشمند و بی‌نظیر است.

کد مطلب: ۱۳۹۷۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ریشه موفقیت ایران رسیدن به خودکفایی در عرصه علمی است

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم و با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) به همه شیعیانان جهان ابراز امیدواری کرد که انشاءالله بتوانیم با پیش گرفتن راه ائمه اطهار به توفیق خودسازی و صبر برسیم.

وی با یادآوری 31 مرداد که به نام روز بزرگداشت صنعت دفاعی در تقویم رسمی کشور ثبت شده ضمن تبریک این روز به همه تلاشگران و صنعتگران حوزه دفاعی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: از ابتدا صنعت دفاعی ما مرهون توصیه‌ها، زحمات و پیگیری‌های مستمر مقام معظم رهبری است و تاکنون این موضوع در اولویت‌های کشور محسوب می‌شود؛ از زمانیکه رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس جمهور و پس از شهادت شهید مصطفی چمران به عنوان رئیس شورای عالی دفاع بودند؛ احکامی را در خصوص فعالیت در حوزه تحقیقات دفاعی صادر کردند که الان این گستردگی را ما در همه بخش‌های نظامی ارتش، سپاه و... می‌بینیم که نتیجه این اقدامات منجر به خودکفایی در صنعت دفاعی و در صنایع دیگر کشور شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سخنان اخیر وزیر علوم مبنی بر کسب رتبه پانزدهمی جهان در حوزه علم گفت: ریشه این موفقیت تلاش و پشتکار دانشمندان و نگاه رسیدن به خودکفایی در عرصه علمی است؛ کشوری که سال‌هاست تحریم است رسیدن به این موفقیت اتفاقی ارزشمند و بی نظیر است.

وی در ادامه با یادآوری روز اول شهریور روز بزرگداشت مقام دانشمند بزرگ ایرانی شیخ ابوعلی سینا که بنام روز پزشک نیز نامگذاری شده ضمن تبریک این روز به جامعه پزشکی کشور و کادر درمان اظهار کرد: این شخصیت بزرک از هر جهت قابل تقدیر است چرا که هم فیلسوف و طبیب بزرگ ایرانی است و هم عالم دانشمند اسلامی است؛ امیدواریم که منش و راه این شخصیت والا سرمشق پزشکان مان باشد.

چمران ضمن یادآوری فرارسیدن سالگرد شهادت محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر ضمن گرامیداشت یاد و نام این شهیدان بزرگ، آغاز هفته دولت را به دولتمردان کشور تبریک گفت و یادآور شد: امیدواریم که همه دولتمردان ما بتوانند در مسیر این شهیدان گام برداشته و خلوص، پرکاری و خدمت بی منتشان را سرلوحه اعمال خود قرار دهند تا بتوانند در مسیر موفقیت ایران اسلامی گام برداشته و مشکلات کشور را با تدبیر درست حل و فصل نمایند.

وی با یادآوری روز 2 شهریور، سالروز شهادت شهید سید علی اندرزگو، این شخصیت را یکی از مبارزین موفق و روحانیان شجاع مخالف حکومت پهلوی برشمرد و عنوان داشت: شهید‌ اندرزگو از اعضای شاخه نظامی هیئت‌های مؤتلفه بود که فعالیت‌های مبارزاتی خود علیه رژیم را از همان نوجوانی آغاز کرد و در ترور "حسنعلی منصور" نقش بسزایی داشت و تا پایان عمر مهم‌ترین اشتغالش مبارزه و فعالیت برای سرنگونی رژیم ستمشاهی بود که سرانجام پس از سال‌ها مبارزه با رژیم پهلوی، در ۲ شهریور ماه سال ۱۳۵۷ در کمین نیروهای ساواک گرفتار شده و به شهادت رسید.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه، کسب قهرمانی تیم کشتی آزاد و فرهنگی در صحنه جهانی، این پیروزی را به ملت و اعضای این تیم تبریک گفت و برای آنان آرزوی موفقیت کرد و خاطر نشان کرد: قطعاً انتظار ما از کشتی همین است چرا که ورزش قهرمانی و پهلوانی ماست و این ورزش در فرهنگ ما ریشه دارد.

چمران در پایان با اشاره به خط و نشان وزیر امور خارجه ایران که خطاب به کشورهای سوئد و دانمارک در خصوص هتک حرمت به کتاب آسمانی مسلمین جهان ابراز شد؛ ضمن حمایت از این اقدام گفت که باید ایران به عنوان پیشگام همه کشورهای اسلامی در محدود کردن روابط اقتصادی خود با این کشورها باشد و اجباراً این تحریم از سوی همه کشورها باید عیان و ملموس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار