مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ شهر تهران؛

انتقال سیره عملی شهدا به نسل جوان ، وظیفه ای مهم است

تهران (پانا) - حمید ضیاء پور مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ در مراسم نامگذاری دبستان شهید محمود آهنی امینه حفظ و تثبیت راه شهدا و انتقال سیره عملی آنان به نسل جوان وظیفه‌ای مهم دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۷۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
انتقال سیره عملی شهدا به نسل جوان ، وظیفه ای مهم است

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ در آیین نامگذاری دبستان شهید محمود آهنی امینه تهران با عرض ارادت به پیشگاه ۳۶ هزار دانش آموز شهید و ۵ هزار معلم شهید باتوجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) مبنی بر اهمیت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و ادامه دادن راه شهدا خاطر نشان کرد: ما با شهدا معاصر بودیم و جهاد، ایثار و شهادت، گره‌گشایی‌ها و ایستادگی آنان در مقابل قدرتها را دیدیم اما نسل جوان، این موضوع را با وضوح وبِداهتی که ما متوجه شدیم، نمی‌بیند، بنابراین هر کدام از ما موظفیم برای پیشبرد این امر مهم به تناسب جایگاه خود نقش آفرینی کنیم و با این کار همچون شهدا با استکبار و ظلم و استعمار مقابله کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد استعمارگری نوین فکری هستیم که با هدف قرار دادن افکار جوانان و نیروهای ارزشمند کشور و تسخیر و غارت قدرت تعقل و تفکر آنها در تلاش نفوذ بر کشورمی باشند و از جمله این راه های نفوذ ، تلاش برای از بین بردن یاد شهدا در بین مردم است که با برگزاری همچین مراسم هایی گام های اساسی برای مقابله با دشمنان برداشته می شود‌.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ در ادامه با اشاره به نقشی که مجاهدت شهدا در گشودن گره‌ها و برطرف کردن موانع به‌ویژه در هشت سال دفاع مقدس داشتند، تأکید کرد: راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است. ایشان با استناد به آیات قرآن، به مقام رفیع شهدا و جایگاه آنان در حریم ربوبیت و بهره‌مندی از رزق خاص الهی اشاره کردند و گفتند: خداوند به خون شهدا برکت می‌دهد و والا‌ترین و بارز‌ترین نمونه آن خون حضرت اباعبدالله‌علیه‌السلام است که موجب شده حادثه کربلا در تاریخ زنده بماند و روز به روز بر اشتعال و حرارت عشق به آن حضرت در میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان افزوده شود شهدا برای حفظ ایران اسلامی، ایران قوی، ایران سربلند به جبهه ها رفتند و برای دفاع از نوامیس ایران و مسلمانان از جان و مال خود گذشتند و با ایثار و ازخودگذشتگی خود را فدای ملت ایران کردند.و ما رسالت سنگینی جهت حفظ و انتقال این راه ارزشمند برعهده داریم.

وی با بیان اهداف نامگذاری این واحد آموزشی به نام شهید فرهنگی محمود آهنی امینه، بر زنده نگه داشتن یاد و آرمان های شهدا تاکید کرد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ با تاکید بر انجام کارهای تربیتی از مدیریت واحد آموزشی، همکاران آموزشی و اجرایی این دبستان تقدیر کرد.
خبرنگار دانش آموز: عرشیا معینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار