ثبت 166 موکب استان بوشهر برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین

بوشهر(پانا) - جانشین ستاد اربعین استان بوشهر از افزایش ۵۲ درصدی استقرار موکب‌های اربعین حسینی این استان در مسیر زائران خبر داد و گفت تاکنون ۱۶۶ موکب استان بوشهر برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین ثبت شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۷۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت 166 موکب استان بوشهر برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین

اکبر پورات در پنجمین نشست ستاد اربعین استان بوشهر با اشاره به اینکه تمامی کمیته‌های ستاد اربعین استان فعال شده و مشغول خدمات‌رسانی به زائرین هستند، اظهار کرد: در راستای خدمات‌رسانی به زائرین تاکنون 166 موکب از استان بوشهر به ثبت رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تعداد 92 موکب در مسیر مواصلاتی جنوب تا شمال استان در حال خدمات‌دهی به زائران هستند و 5 موکب در مرز شلمچه مستقر است.

وی اضافه کرد: 7 موکب در شهر نجف، 17 موکب در مسیر نجف به کربلا و 45 موکب در شهر کربلا از استان بوشهر مشغول ارائه خدمات به زائرین هستند.

پورات از افزایش 52 درصدی استقرار موکب‌های اربعین حسینی گفت: امسال نسبت به سال گذشته در بخش راه‌اندازی و استقرار موکب از سوی مردم استان بوشهر رشد و افزایش 52 درصدی ثبت شده است.

جانشین ستاد اربعین استان بوشهر از ‌اعزام 7 تیم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی و 4 تیم از هلال احمر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این تیم‌ها در مرز شلمچه مستقر شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به ثبت‌نام زائران در سامانه سماح پرداخت و اضافه کرد: تاکنون تعداد 29 هزار نفر از استان بوشهر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌‌اند که این آمار در حال افزایش است.

وی با اشاره به صدور تعداد 5 هزار 520 گذرنامه در استان بوشهر گفت: صدور گذرنامه اربعین در کوتاه‌ترین زمان صادر می‌شود.

پورات با اشاره به اینکه همکاری و تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان وجود دارد، اذعان کرد: تاکنون 88 دستگاه کامیون تشریفات گمرکی آنان برای ورود به عراق انجام پذیرفته و تانکر آب، تیم‌های مختص آبرسانی و برق‌رسانی استان نیز در مرز شلمچه مستقر شده است.

جانشین ستاد اربعین استان بوشهر گفت: مشکل سوخت خودروهای مختلف برای اعزام برطرف و لاستیک خودروهای سنگین نیز در سامانه صمت بارگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار