دومین برد والیبال ایران در قهرمانی آسیا

باخت عجیب سِت اول جبران شد

تهران (پانا) - تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل عراق به عنوان صدرنشین گروه خود به دور حذفی قهرمانی آسیا صعود کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
دومین برد والیبال ایران در قهرمانی آسیا

تیم ملی والیبال ایران در دومین و آخرین دیدار خود از دور گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا دوشنبه شب، ۳۰ مرداد به مصاف عراق رفت و با پیروزی ۳ بر یک مقابل این تیم به عنوان صدرنشین گروه A به دور حذفی صعود کرد.

ملی‌پوشان ایران هر چند سِت اول را به شکل عجیبی به عراق واگذار کردند اما در نهایت 3 بر یک (۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۲، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۴) به پیروزی رسیدند.

ترکیب ایران: محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، جواد کریمی، میثم صالحی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد ولی‌زاده و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: بهروز عطایی

ست اول: ۲۵ بر ۱۹ عراق

ضعف توپ‌گیری در تیم ایران باعث شد تا عراق ۵ بر ۳ جلو بیفتد و بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کند. برتری امتیازی عراق ادامه پیدا کرد تا اینکه اسماعیل‌نژاد، بازی را در امتیاز ۱۲ به تساوی کشاند. جواد کریمی قصد داشت برنامه پایپ را اجرا کند اما ناهماهنگی با میلاد عبادی‌پور باعث شد تا توپ در زمین ایران به زمین بخورد. برتری 3 امتیازی عراق باعث شد تا عطایی بار دیگر درخواست وقت استراحت کند. بازی ۱۷ بر ۱۴ به سود عراق بود که عطایی، مبین نصری را به جای میثم صالحی به زمین آورد. بازیکنان ایران در سرویس و اسپک‌های خود دقت لازم را نداشتند و عراق همچنان ۲۲ بر ۱۹ جلو بود. عطایی 2 تعویض انجام داد و صابر کاظمی و محمدطاهر وادی را به جای جواد کریمی و امین اسماعیل‌نژاد به زمین آورد اما این تغییرات کارساز نبود و عراق در میان تعجب همگان ۲۵ بر ۱۹ برنده شد.

ست دوم: ۲۵ بر ۱۲ ایران

ایران این ست را متفاوت آغاز کرد و امین اسماعیل نژاد با درخشش خود در خط سرویس، چند امتیاز پیاپی به دست آورد. ایران در دفاع و حمله عملکرد خوبی داشت و ۱۰ بر یک جلو افتاد. عملکرد ایران، شور و شوق خاصی را به سکوها منتقل کرد و زنان و مردان حاضر در ورزشگاه غدیر ارومیه بی‌وقفه تیم ملی را تشویق می‌کردند. برتری ایران در ادامه این سرویس هم ادامه پیدا کرد و هرچند عراق تلاش کرد تا اختلاف امتیاز را کاهش دهد اما ملی‌پوشان ایران این ست را ۲۵ بر ۱۲ به سود خود تمام کردند.

ست سوم: ۲۵ بر ۱۵ ایران

عراق با دفاع اسماعیل‌نژاد و موسوی 2 امتیاز پیاپی گرفت اما در ادامه بازیکنان ایران با هماهنگی عملکرد خوبی را ارائه دادند و ۱۱ بر ۵ پیش افتادند. یکی از حاشیه‌های جالب این ست، زمانی بود که تیم ملی ۱۵ بر ۶ از حریف خود جلو بود، حضرت‌پور پس از اینکه برای دریافت توپ زمین خورد، چند بار سُر خورد و نتوانست بایستد. بقیه ملی‌پوشان هم با دیدین حضرت‌پور به خنده افتادند. ایران در این ست هم با حساب ۲۵ بر ۱۵ به پیروزی رسید.

ست چهارم: 25 بر 14 ایران

ایران ست چهارم را با 2 تغییر آغاز کرد؛ صابر کاظمی و محمد فلاح به جای اسماعیل‌نژاد و موسوی به زمین آمدند. ملی‌پوشان ایران در این ست هم تیم برتر میدان بودند و ۱۱ بر ۷ جلو افتادند. در دقایقی از این دیدار عراق عملکرد بهتری داشت و اختلاف امتیاز را کم کرد تا بهروز عطایی در حالی که ایران ۱۵بر ۱۲ جلو بود، درخواست وقت استراحت کند.

بازیکنان ایران در بخش دفاع، خوب کار کردند و چند بار از این طریق امتیاز گرفتند. در نهایت ایران ۲۵ بر ۱۴ پیروز شد تا با نتیجه ۳ بر یک پیروز این دیدار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار