آیت الله رئیسی در اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد:

مسجد محل کادرسازی و ساختن انسان‌های معتقد است

امروز بسیاری تلاش می‌کنند از اصلاح‌گری امت اسلامی و معتقدین به مهدویت جلوگیری کنند

تهران (پانا) - رئیس جمهوری گفت مسجد محل کادرسازی و ساختن انسان‌های معتقد است و اهالی جبهه حق با گردهم آمدن در مسجد در جهت رفع مشکلات اقتصادی مسلمانان و رفع آسیب‌های اجتماعی محله، شهر و استان خود نیز چاره‌اندیشی و اقدام می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۷۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مسجد محل کادرسازی و ساختن انسان‌های معتقد است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز دوشنبه در اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد که در محل مسجد مقدس جمکران برگزار شد، این گردهمایی را مراسمی نورانی توصیف و اظهار کرد: معتقدین به مهدویت در عمل و رفتار در جهت گسترش بایدها و معروف‌ها و نهی از زشتی‌ها و پلشتی‌ها و از بین بردن ظلم‌ها، فسادها و ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی در جامعه بشری قدم بر می‌دارند.

رئیس دولت با بیان اینکه هر قدمی که معتقدین به مهدویت برمی‌دارند، گامی برای زمینه‌سازی ظهور منجی عالم است، افزود: اعتقاد ما به مهدی (عج)، برخلاف اعتقادی که برخی ادیان و مذاهب دارند، باور به امام زنده و حاضر است که تمام عوالم هستی تحت نظارت اوست.

وی در این مراسم که همزمان با پانزدهمین آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و نیز روز جهانی مسجد برگزار می‌شد، ادامه داد: امروز بسیاری تلاش می‌کنند از اصلاح‌گری امت اسلامی و معتقدین به مهدویت جلوگیری کنند، اما معتقدین به مهدی (عج) با تمام وجود در برابر ظلم، فساد، تبعیض، فقر، استکبار، خودخواهی، خودپرستی و خودمحوری‌ها ایستادگی می‌کنند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه مستکبرین و نظام سلطه به دنبال آن هستند که جهل و ظلم را در جوامع بشری گسترش دهند و مردم اهل تحلیل و اقدام نباشند و در برابر سیطره فرهنگی آنها مقاومت نکنند، اظهار داشت: اینها، دو خط در مقابل یکدیگر هستند؛ یکی جبهه حق، معتقد به غیب، ارزش‌های الهی، گسترش عدل، مبارزه با فساد و ناهنجاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و دیگری جبهه‌ای که به دنبال گسترش جاهلیت مدرن و سلطه نابه‌حق خود است.

رئیسی اضافه کرد: جبهه باطل تلاش می‌کند با راه انداختن جنگ و خونریزی، ایجاد و تجهیز جریان‌های استکباری و گروه‌های تکفیری جوامع را ویران و خون امت اسلامی را بر زمین بریزد و در این مسیر تمام توان خود را به کار گرفته تا با اتکا به علم و فناوری و بهره‌گیری از قدرت نظامی و رسانه‌ای اهداف خود را محقق کند.

رئیس جمهوری اختلاف‌افکنی بین امت اسلامی را راهبرد اصلی جریان سلطه به‌ویژه پس از جنگ‌های جهانی توصیف و تصریح کرد: باورمندان به نظام سلطه و جریان یکجانبه‌گرایی، دریافتند که تنها جریانی که می‌تواند آنها را از رسیدن به اهداف‌شان بازدارد، جریان معتقد به دین و ارزش‌های الهی است و لذا راهکار را اختلاف‌افکنی در میان آنها دیدند و گروه‌هایی مثل داعش و گروهک‌های تکفیری دیگر را ایجاد و تجهیز کرده و به جان امت اسلامی انداختند.

رئیسی تشویش اذهان و تبدیل امیدها به ناامیدی و یأس و نیز اهانت به مقدسات مسلمانان و به‌ویژه قرآن کریم را از جمله دیگر اقدامات در جریان مقابله جبهه باطل با جبهه حق دانست و گفت: اینها حلقه‌های یک زنجیر برای مقابله با کسانی است که معتقد به خدا و معاد بوده و مساجد را به عنوان سنگر خویش انتخاب کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مسجد به عنوان خانه خدا بر روی زمین علاوه بر آنکه جایگاه عبادت و بندگی خداست، کارکردهای اجتماعی و اقتصادی و سیاسی موثری نیز دارد. مسجد محل کادرسازی و ساختن انسان‌های معتقد است و اهالی جبهه حق با گردهم آمدن در مسجد در جهت رفع مشکلات اقتصادی مسلمانان و رفع آسیب‌های اجتماعی محله، شهر و استان خود نیز چاره‌اندیشی و اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار