درگفت‌وگو با پانا مطرح شد

آخرین وضعیت تعیین تکلیف املاک اجتماعی شهرداری تهران

تهران (پانا)- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت املاک شهرداری آماده تعیین تکلیف در صحن شورای شهر تهران است .

کد مطلب: ۱۳۹۷۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت تعیین تکلیف املاک اجتماعی شهرداری تهران

محمد امین توکلی زاده درگفت و گوبا پانا در خصوص سرانجام تعیین تکلیف بهره برداری املاک شهرداری تهران گفت:«شورای شهر معاونت اجتماعی را موظف کرده بود که دستورالعملی برای نحوه بهره برداری املاک تهیه کند تا در صحن شورا بررسی و مصوب شود . در همین راستا با سازمان های تخصصی که املاک شهرداری تهران در حوزه اجتماعی را در اختیار دارند مانند سازمان ورزش ، خدمات اجتماعی ، اداره کل بانوان و ... جلسات تخصصی برگرار کردیم از کارشناسان حوزه املاک شهرداری ، اعضای ستاد کمیسیون بند 6 و ... در این جلسات دعوت شدند ، نقطه نظرات همه شنیده شد و براساس جمع بندی این جلسات کارشناسی دستورالعمل ها تهیه شد که آماده ارائه به شورای شهر است تا در خصوص تک تک این املاک تصمیم گیری شود .»

وی در خصوص حکم تخلیه برخی از این املاک هم توضیح داد :«‌املاکی که در اختیار کمیسیون است تاکنون کسی درخواستی برای تخلیه نداده و اگر در مناطق خودشان برای تخلیه مجموعه ای اقدام کنند بدون نظر کمیسیون و به دیگری واگذار کنند حتما تخلف کرده اند.»

معاون شهردار تهران همچنین درخصوص استفاده از میدانگاه های شهردار تهران در همه مناسبت های ملی و مذهبی هم توضیح داد :‌»ما این کار را شروع کردیم. از سال گذشته نوروزگاه‌ها ردر 7 پهنه ابرگزار کردیم و برای افزایش ظرفیت های آن از امکانات همه سازمان های مرتبط مانند سازمان ورزش ، امور بانوان و ... استفاده شد ، در کناراین مراسم ها ، کاروان هم راه انداختیم؛ یعنی بخشی از مراسم ها در مکان های ثابت و برخی به صورت سیار بود ،کاروان‌هایی که در شهر می‌چرخید، هم اجرای موسیقی سنتی داشت و هم اجرای آیین‌های نوروز اقوام و ملل و خرده‌فرهنگ‌ها را در دل خودش داشت و هم چون سیار بود، دسترسی را برای شهروندان امکان‌پذیر کرد.»

توکلی زاده اضافه کرد:«‌سعی ما بر این بوده که به تناسب ایام مختلف از مناسبت‌های مذهبی، ملی و آیینی بتوانیم این کار را در سطح شهر انجام دهیم. موسیقی همه اقوام را آوردیم، از گروه‌های موسیقی مختلف دعوت کردیم و تقریبا همه مجموعه‌ی اقوام ایرانی و همه ی مللی که نوروز دارند، موسیقی‌شان آمد در آن هفت پهنه اجرا شد.»

وی یادآور شد:«درحال حاضر هم در ایام محرم هم با برگزاری محرم‌شهر در میدان آزادی و هم خیمه‌ی آیینی‌ای که در میدان هفت‌تیر هست، توانستیم در دهه‌ سوم که معمولا دهه‌ای است که اقدامات هیات‌های مذهبی فروکش کرده و فضای شهر آرام‌تر است، یک محیطی را برای خانواده‌ها آماده کنیم که بتوانند از مراسم‌های آیینی استفاده کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار