بیعت نوگلان مشهدی با کودکان عاشورا

مشهد (پانا) - دختران و پسران نونهال و نوجوان مشهدی در یک گردهمایی فرهنگی و مراسم سوگواره کودکان حسینی دلهای کوچک خود را راهی مدرسه تربیتی حسین(ع) و حدود ۵۰ کودک معصوم روز عاشورا کردند.

کد مطلب: ۱۳۹۷۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بیعت نوگلان مشهدی با کودکان عاشورا

همزمان با دهه دوم ماه محرم سوگواره کودکان عاشورایی با شعار میهمانان کوچک امام حسین (ع) با هدف آشنایی بیشتر کودکان با آیین های عاشورایی، آموزه های اصیل فرهنگ شیعی، مفاهیم ایثار، شهادت طلبی، ظلم ستیزی و قیام حضرت سیدالشهداء(ع)، با حضور شمار زیادی از دانش آموزان و نوگلان حسینی در ناحیه ۶ شهر مشهد برگزار شد.

قرائت قرآن، برگزاری تواشیح، سرود مقاومت در برابر ظلم و جور و قرائت صلوات خاصه حضرت رضا (ع)، برگزاری نمایش واقعه عاشورا، دلنوشته خوانی دختر خردسال حسینی از جمله برنامه های این مراسم بود که توسط نونهالان و نوجوانان انجام شد و در پایان مراسم نیز با تشکیل دسته های سینه زنی اباعبدالله الحسین توسط نوگلان حسینی، کودکانی از جنس عشق به سید و سالار شهیدان شعار لبیک یا حسین(ع) سردادند و به عبارتی نوای کودکانه در این مکان طنین انداز شد.

آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ عمیق و اهداف قیام عاشورا، ترویج فرهنگ و هنر عاشورایی و تولید و ارائه آثار در این زمینه از اهداف این سوگواره بود. این مراسم که از ابتدای ماه صفر در مدارس مختلف شهر مشهد مقدس برپا شده، بنا داشت به شکلی ویژه میزبان جوانان و نوجوانان و خانواده‌های آنان باشد.

در این سوگواره دختران و پسران نونهال و نوجوان مشهدی دلهای کوچک خود را راهی مدرسه تربیتی حسین(ع) و کودکان معصوم روز عاشورا کردند. این مراسم درصدد انتقال بخشی از پیام‌های واقعه عاشورا به کودکان و نوجوانان بود.

به راستی که محرم برای کودکان به معنای واقعی پیوند دادن شور و شعورحسینی به یکدیگر است. در چنین ماهی است که می توانیم ریشه یک ارتباط معنوی و عارفانه را میان فرزندان خود و سالار شهیدان حسن(ع) به وجود آوریم. یقیناً شنیدن مطالبی راجع به نقش آفرینی کودکان در صحرای کربلا برای کودکان امروز و تأثیرات آن بر تربیت آنان برای هر کسی جالب و شنیدنی است.

دانش آموز خبرنگار: مهدیه مهدی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار