دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش:

معاونان پرورشی بازوان پُرتوان ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌و‌پرورش هستند

تهران (پانا) - دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در جمع اعضای قطب‌های کشوری در قم گفت معاونان پرورشی، بازوان پرتوان ستاد در استان‌ها هستند.

کد مطلب: ۱۳۹۷۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
معاونان پرورشی بازوان پُرتوان ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌و‌پرورش هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد با قدردانی از تلاش‌های معاونان پرورشی در تحقق برنامه‌های ستاد همکاری‌ها گفت: نیاز آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به یکدیگر به صورت طرفینی بوده و هر دو دستگاه احتیاج به همکاری و همیاری بیشتر دارند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه همکاری‌ها از تفاهم‌نامه‌ها عبور کرده و برنامه‌های متعددی در جلسات مختلف در نظر گرفته شده است که هر کدام می‌تواند تحولات بسیار خوبی را به ارمغان داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ادامه به بیان برخی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در ستاد همکاری‌ها پرداخت و عنوان کرد: درحال حاضر ۱۸ برنامه محوری توسط ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در مدارس کشور اجرا می‌شود؛ از جمله طرح محراب به‌منظور استفاده بیشتر از ظرفیت مساجد کشور در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است و ان‌شاءالله در سال تحصیلی جدید این برنامه را با جدیت با همکاری و همراهی معاونان پرورشی دنبال و حمایت خواهیم کرد.

نیکزاد با اشاره به برنامه «حضور» بیان داشت: این برنامه برای آشنایی بیشتر افراد و دانش‌آموزان با مفاخر حوزه و شناخت روش‌های تعلیم و تربیتی حوزه‌های علمیه است و باید برای آشنایی بیشتر نسل نو با مفاخر کشور گام‌های موثر و بهتری برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به تصمیمات گرفته شده درباره کمیت و کیفیت طرح امین افزود: برخی سرفصل‌ها برای آموزش مبلغان طرح امین در قالب دوره‌هایی برای تقویت کیفی مبلغان در نظر گرفته شده که آشنایی با علوم تربیتی و فلسفه تربیت مدرسه‌ای، روانشناسی رشد ناظر به جنسیت و مقطع تحصیلی با تاکید بر مسائل کودک و نوجوان، مبانی، اهداف، اصول و روش‌های تربیت اسلامی، سیره تربیتی پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم السلام و روش کلاس‌داری از جمله این سرفصل‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار