منصوری:

یکی چالش‌های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم حرکت به سمت حاکمیت دوگانه در کشور بود

تثبیت حاکمیت واحد دستاورد دولت سیزدهم بود

تهران (پانا) - معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی چالش‌های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم حرکت به سمت حاکمیت دوگانه در کشور بود، گفت یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم تثبیت حاکمیت واحد در کشور بود. رئیس‌جمهور و اعضای دولت خود را سرباز ولی‌فقیه می‌دانند و متعهد هستند که به سمت حاکمیت واحد در کشور حرکت کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۶۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
یکی چالش‌های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم حرکت به سمت حاکمیت دوگانه در کشور بود

محسن منصوری در اولین اجلاس ملی مردمی‌سازی دولت ضمن تشریح دستاوردهای دولت در دومین سالگرد فعالیت خود، اظهار کرد: دولت سیزدهم عملکرد قابل قبولی داشته است. قبل از ارائه آمار و ارقام، با یک تحلیل رویکردی نسبت به اتفاقات رخ داده در دولت سیزدهم می‌توان به نکات و عملکرد تحقق یافته در این دولت دست یافت. یکی چالش‌های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم حرکت به سمت حاکمیت دوگانه در کشور بود؛ در بیشتر اوقات مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی نکات و ملاحظاتی را مطرح می‌کردند و روز بعد رئیس دولت و ارکان دولت مواضع متضاد و متعارض با بیانات رهبری اتخاذ می‌کردند.

وی افزود: بنابراین یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم تثبیت حاکمیت واحد در کشور بود. رئیس‌جمهور و اعضای دولت خود را سرباز ولی‌فقیه می‌دانند و متعهد هستند که به سمت حاکمیت واحد در کشور حرکت کنند. در سال‌های قبل حاکمیت دوگانه به کشور ضربه زده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم‌ مصلحت کلان‌ کشور را مد نظر قرار می‌دهد، تاکید کرد: این دولت وارد دعواها و بازی‌های سیاسی نمی‌شود، در اتفاق اخیری که برای معاون سیاسی وزیر کشور رخ داد دولت حرف های زیادی برای گفتن داشت ولی مهمترین مسئله در حال حاضر حفظ آرامش در کشور است و اختلافی بین قوا نباید شکل گیرد، این توصیه رهبر انقلاب است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت به نفع آرامش نظام و کشور از بسیاری از حرف ها عبور و سکوت پیشه می‌کند، متذکر شد: برخی طراحی کرده بودند تا اتفاقاتی از جنس یکشنبه سیاه در کشور رخ دهد ولی به لطف خدا دولت مصلحت کلان کشور را مدنظر قرار داد.

منصوری با اشاره به اینکه این دولت از ورود و تقویت جریان سکولار و تکنوکرات در بدنه اجرایی کشور جلوگیری کرد، اظهار داشت: در بسیاری از دولت های قبل جریان های غربگرا تقویت شدند و جریان های تکنوکرات جولان می دادند و جریان هایی که بعضا منتسب به برخی تفکرات خاص بودند دست و بالشان باز بود ولی این دولت از روند جریان سکولار جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه در تورم نقطه به نقطه نسبت به سال‌های قبل وضع بهتری داریم، گفت: در بحث معیشتی هنوز به نقطه‌ای که می‌خواهیم نرسیده‌ایم، تا این متغیرهای اقتصاد کلان بخواهد در اقتصاد خرد جلوه‌گر کند و در حوزه معیشتی خودش را نشان دهد زمان می‌برد ولی این اتفاق حتما به لطف خدا خواهد افتاد.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینکه در اوایل امسال اتفاق خوبی در تثبیت نرخ ارز و کنترل نسبی تورم را شاهد بودیم، بیان‌ کرد: در دولت ضعف‌هایی وجود دارد و مردم در حوزه معیشت هم با گرفتاری هایی مواجه هستند که دولت مشرف به همه این مسائل است.

منصوری اضافه کرد: از مسائلی که به ما گله می‌کنند بازسازی تشکیلات انقلابی دولت است و ما این را قبول داریم که در مدیریت افکار عمومی ضعف داریم. باید سریع‌تر و انقلابی‌تر در بخش بازسازی انقلابی تشکیلاتی دولت عمل می‌کردیم، زیرا که دولت ذبح در بروکراسی شده است. در مدیریت افکار عمومی هم ضعف داریم و نتوانستیم گزارش کار خود را به خوبی به مردم نشان دهیم. تاکید رهبری بر جهاد تبیین برای این است که در کشور اتفاقات امیدآفرینی در حال رخ دادن است که باید به درستی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با اشاره به این‌که نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد رسیده و حتی در برخی حوزه‌ها کارگر هم کم داریم، افزود: ساخت ۱.۵ مسکن شروع شده و زمین در حال واگذاری به مردم است. البته تا متغیرهای کلان اقتصاد تاثیر خود را در متغیرهای جزء نشان دهد زمان می‌برد اما به هرحال این اتفاقات رخ داده و مردم به زودی آثار تاثیر شاخص‌های کلان را احساس می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار