دانش‌آموز منتخب در مسابقات کشوری رشته کاراته؛ هدف اصلی این رشته، آموزش تواضع و فروتنی است

بهارستان دو (پانا) - دانش‌آموز منتخب در مسابقات کشوری ‌رشته کاراته و مدال‌آور ناحیه دو بهارستان، هدف اصلی این رشته را آموزش تواضع و فروتنی برشمرد و گفت ورزش کاراته ذهن و روح ورزشکاران را تقویت می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۹۶۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز منتخب در مسابقات کشوری رشته کاراته؛ هدف اصلی  این رشته، آموزش تواضع و فروتنی است

نیوشا حاتمی‌نژاد، دانش‌آموز پایه نهم از دبیرستان شهید مهدوی از ناحیه دو بهارستان، منتخب تیم لیگ‌ برتر آینده‌سازان از ناحیه دو بهارستان است که در مسابقات کشوری جام‌محرم افتخار کسب کرده و رتبه سوم را از آن خود کرده و دارنده مدال‌های استانی و کشوری بسیار زیادی است.

حاتمی‌نژاد در گفت‌وگو با پانا اذعان کرد: «مسابقات کشوری در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود، اما میدان اصلی برگزاری مسابقات کشوری، استان‌ تهران است که با سطح بسیار بالا و با حضور رقیبان قدرتمند و اساتید برجسته در رشته کاراته برگزار شد.»

وی تشریح کرد: «افرادی در مسابقات کشوری قادر به رقابت هستند که دارنده‌ رده‌ زرد، قهوه‌ای و مشکی باشند. مسابقه به دو بخش کاراشون‌کاتا و کاراشون‌کومیته برگزار می‌شود، اما رشته‌ کاراته ۴ سبک اصلی دارد؛ شوتوکان، شیتوریو، وادوریو، گوجوریو. همچنین داوران حاضر در این مسابقه دارنده درجه‌های ممتاز ملی هستند.»

حاتمی‌نژاد گفت: «کاراته یکی از بهترین ورزش‌های رزمی بانوان است که از کشور ژاپن نشات گرفته است، یادگیری این مهارت‌های رزمی چندان سخت نیست، ورزش رزمی کاراته شامل تکنیک‌های لگدزنی و به زمین‌انداختن حریف و دارای حرکات سریع است.»

دانش‌آموز پایه نهم از دبیرستان شهید مهدوی از ناحیه دو بهارستان، در رابطه با مزایای رشته کاراته اظهار کرد: «رشته ورزشی کاراته باعث تقویت روحی دفاع شخصی و آموزش تواضع و فروتنی است، که ذهن ورزشکاران را تقویت کرده و به کودکان تمرکز می‌دهد و به ویژه از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.»

وی عنوان کرد: «در مسابقات بسیاری شرکت کرده و موفق به کسب عناوین مهم داخلی و بین المللی شده‌ام، به معنی واقعی تمام زندگی من به رشته ورزشی کاراته خلاصه می‌شود. این ورزش به من آموخت که نباید شکست را قبول کرد و به راحتی آن را پذیرفت.»

این دانش‌آموز مدال‌آور و با افتخار بهارستانی در رابطه با هدف خود در رشته کاراته تشریح کرد: «وقتی وارد تاتامی مسابقات می‌شوم به هیچ عنوان به حریفانم توجه نمی‌کنم. به هدف اصلی خود فکر می‌کنم، هدف و آرزوی اصلی من این است که مدال طلایی المپیک را از‌آن خود کنم و بتوانم برای کشور خود ارزشمند باشم.»

حاتمی‌نژاد در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: «آرزوی تمامی ورزشکاران حضور در میدان بزرگ رقابت‌های المپیک است که من هم از این قاعده مستثنی نیستم و اطمینان دارم در آینده به آرزوی خود دست خواهم یافت، با جسارت و تلاش تمام رشته ورزشی خود را ادامه خواهم داد.»

خبرنگار دانش‌آموز: پارمیدا پرنلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار