اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت:

بیش از ۷۵ درصد هموطنان از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند

۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته ذخایر سوخت داریم/ دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

تهران (پانا) - وزیر نفت گفت امروز بیش از ۷۵ درصد از هموطنان از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند در صورتی که این رقم در گذشته ۱۷ درصد بود.

کد مطلب: ۱۳۹۶۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۷۵ درصد هموطنان از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص کاهش تعداد کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها، اظهار کرد: براساس قانون مجلس در سال ۱۴۰۲ در بودجه مصوب شد که جهت سوختگیری، هموطنان از کارت شخصی خود استفاده کنند. بنابراین ما درخواست مجلس را اجرایی می‌کنیم و تعداد کارت‌ها را در جایگاه‌‌ها کم کردیم.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته ذخایر سوخت داریم، افزود: در گذشته ۱۷ درصد مردم از کارت شخصی استفاده می‌کردند اما امروز بیش از ۷۵ درصد از هموطنان از کارت شخصی استفاده می‌کنند. کارت‌های جایگاه نیز برای مواقع ضروری است. در تمامی جایگاه‌ها روند در حال پیشرفت است.

اوجی اضافه کرد: هیچ جایگاه‌داری نباید بگوید که من کارت سوخت ندارم.

وی در خصوص شایعه گرانی بنزین نیز گفت: چند بار تاکید کردم و افزایش قیمت بنزین را تکذیب کردم و شرکت پالایش و پخش بارها این تکذیب را تکرار کرده است. خیال مردم راحت باشد که افزایش قیمت بنزین صورت نمی‌گیرد و دولت چنین برنامه‌ای ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند.

وزیر نفت در جریان بازدید از نمایش خودروهای هیبریدی در حیاط دولت نیز گفت: وزارت نفت از تولید خودروهای هیبریدی و برقی حمایت می‌کند؛ سرمایه‌گذاری که برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی سرمایه‌گذاری کند، خود سوخت یا معادل میزان صرفه‌جویی در مصرف (که تقریبا ۵۰ درصد است) مطابق قیمت فوب خلیج‌فارس به آنها کمک خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار