رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور:

‌مسابقات قرآن یک میدان تربیتی و یک موقعیت عمیق یادگیری است

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور در آیین افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر با نیازهای ویژه کشور، مسابقات قرآن را میدان تربیتی برای تجربه مفاهیم عمیق ساحت عبادی، تربیتی و اخلاقی دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۵۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
‌مسابقات قرآن یک میدان تربیتی و یک موقعیت عمیق یادگیری است

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی، حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور در آیین افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر با نیازهای ویژه کشور گفت: خدا را شاکریم که توفیق داریم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا و در کنار حافظان، قاریان و خادمان قرآن، عترت و نماز باشیم و توانستیم این محفل نورانی و انس با قرآن را در کنار دانش‌آموزان از سراسر کشور درک کنیم و انشالله از برکات و ثمرات این نشست بهره کافی را ببریم.

وی با اشاره به اینکه انسان اشرف مخلوقات است، گفت: اسباب و وسایل رسیدن به قله کمال و نزدیک شدن به ساحت قدسی در انسان به ودیعه نهاده شده و انسان برای طی کردن راه کمال نیازمند نوری است که بتواند او را هدایت کند و این نور الهی در قالب قرآن، عترت و نماز در اختیار بشر قرار گرفته و با تمسک به این سه حقیقت است که می‌توانیم این مسیر را طی طریق کنیم.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور در ادامه افزود: راه رسیدن به‌ مراتب بالای قرب الهی، درک حقایق عالم هستی است و این درک محقق نمی‌شود مگر با زدودن زنگارها از وجود انسان و تمسک به اهل‌بیت، قرآن، عترت و نماز که ستون دین است.

طریفی حسینی اظهار کرد: با تمسک به قرآن، عترت و اهل‌بیت و نماز است که می‌توانیم بسیاری از استعدادهای خدادادی را شکوفا کنیم. پس غنی‌سازی برنامه‌ها و فعالیت‌های معطوف به این سه رکن، از برنامه‌های اصلی آموزش‌ و پرورش است و تلاش کرده‌ایم به واسطه هم‌گرایی و هماهنگی با معاونت پرورشی در حوزه قرآن و عترت برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برنامه‌های غنی تربیتی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن را فقط میدان رقابت در نظر نمی‌گیریم بلکه مسابقات قرآن یک میدان تربیتی و یک موقعیت عمیق یادگیری است که دانش‌آموزان با عشق و علاقه و انگیزه پای به این میدان یادگیری می‌گذارند و مفاهیم عمیق ساحت عبادی، تربیتی و اخلاقی را تجربه می‌کنند و این اثر ماندگار در قلب‌ها می‌ماند.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه موقعیت‌های یادگیری باید به‌گونه‌ای طراحی شود که دانش‌آموزان مشتاقانه درگیر موضوعات درسی شوند، گفت: تلاش کرده‌ایم مسابقات قرآن را جذاب‌تر کنیم و گفتمان مهدوی و دعاخوانی که به بخش مسابقات قرآن دانش‌آموزان عادی افزوده‌ شده بود را نیز به مسابقات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اضافه کنیم.

معاون وزیر با اشاره به اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از استعدادهای بالایی برخوردار هستند، گفت: این امر وظیفه ما را در آموزش‌ و پرورش استثنایی سنگین‌تر می‌کند و تلاش ما این است که آنچه را که لایق دانش‌آموزان است، فراهم کنیم و یکی از وظایف آموزش‌ و پرورش بسترسازی برای کشف و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در همه زمینه‌ها از جمله حوزه‌های قرآنی و دینی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار