‌حجت‌الاسلام طائب در دومین کنگره معلمان انقلاب اسلامی:

باید سرمایه‌های اجتماعی را ارتقا داد

دشمن ‌می‌خواهد از ما تصویرسازی کند اما ما باید بتوانیم تصویرسازی مورد نظر خود را ایجاد کنیم‌

‌تهران (پانا) - مشاور فرمانده کل سپاه و مسئول سابق اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید از فرصت‌ها کمال استفاده را کرده و سرمایه‌های اجتماعی را ‌ارتقا داد گفت جریان انقلابی در آموزش‌و‌پرورش باید بتواند ‌به سمت ارزش‌های اسلامی «تغییر» ایجاد کند.

کد مطلب: ۱۳۹۵۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
باید سرمایه‌های اجتماعی را ارتقا داد

حجت‌الاسلام حسین طائب صبح امروز در دومین کنگره معلمان انقلاب اسلامی در اردوگاه شهیدباهنر تهران، اظهار کرد: جهان به جایی رسیده که در این دهه، سرنوشت قدرت‌های بزرگ و به‌ویژه آمریکا تعیین خواهد شد. آمریکایی‌ها در استراتژی امنیت ملی ۲۰۲۳ اعلام می‌کنند که سال ۲۰۳۰ سرنوشت آمریکا و جهان تعیین خواهد شد، آن‌ها ۲۵۵‌اُمین سال تاسیس‌شان‌ را سال سرنوشت خود می‌دانند.

وی با اشاره به ارزش‌هایی که آمریکا ۲۴۷ سال قبل در هنگام جدایی از انگلیس برای خود مشخص کرده است خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند باید گسترش سرزمین داده و با قدرت رسانه باید بر کشورها تسلط پیدا کنیم. با قدرت سخت شروع کردند تا پایان جنگ جهانی دوم و در پایان این جنگ، اولویت را به قدرت نرم تغییر دادند و گفتند باید بر ارزش‌های مارکسیستی غلبه کنیم.

حجت‌الاسلام طائب‌ با اشاره به جنگ آمریکا با شوروی و شکل‌گیری همزمان رژیم صهیونیستی در منطقه اضافه کرد: در این زمان، انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی‌، نه غربی شکل گرفت و ۲ قدرت با یکدیگر رقابت کردند تا این انقلاب شکل نگیرد.

مسئول سابق اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همان زمان هم گفتند که ارزش‌های اسلامی، مهمترین رقیب ما است، گفت: اتحاد جماهیر شوروی تجربه شد و ایران هم دهه اول عمر انقلاب خود را درگیر جنگ بود و همین باعث شد آمریکایی‌ها بگویند قرن ۲۱ قرن غلبه و قدرت آمریکا خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا نگران این است که به ۲۵۵ سالگی خواهد رسید یا خیر؛ گفت: در این رابطه ایران و چین را چالش اصلی خود می‌داند و رژیم صهیونیستی هم نگران این است که به ۸۰ سالگی می‌رسد یا خیر؛ در حالی که رژیم صهیونیستی تاکنون دو بار تشکیل شده و به ۸۰ سالگی نرسیده و این بار هم نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام طائب خاطرنشان کرد: ایران مهمترین کشوری است که دموکراسی آمریکا را تهدید و یک مدل جدید حکمرانی را به جهان معرفی می‌کند و هژمون‌ساز است.

وی با تشریح صحنه کنونی بین‌الملل افزود: سه کشور روسیه، ایران و چین امروز در عین اینکه رقیب هستند در برابر آمریکا به وحدت رویه رسیده‌اند و امروز هرچه به ۲۰۳۰ نزدیک می‌شویم، درونگرایی در اروپا و آمریکا بیشتر می‌شود و روند افزایشی دارد.

حجت‌الاسلام طائب گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند اگر اقتصاد خود را درست نکنیم با توجه به افزایش جمعیت، کاهش مرگ و میر کودکان و افزایش بازنشستگی اگر تا سال ۲۰۲۵ فکری نکنیم مجبوریم دست بسته خود را تبدیل به دستِ باز کنیم. آمریکایی‌ها مجبورند نیروهای خود را از مناطق مختلف خارج کنند. هرچه به ۲۰۳۰ نزدیک می‌شویم تبعیت کشورها از آمریکا کمتر می‌شود. آمریکا هنوز در اقتصاد، تکنولوژی و دفاع، قدرت اول است اما آنچه از دست می‌دهد قدرتش، سلطه‌گری‌اش است.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به ایجاد دوگانگی بین دولت و مجلس آمریکا گفت: این دوگانگی در انتخابات آذرماه سال آینده آمریکا باعث اغتشاش و خشونت خواهد شد.

وی گفت: گام اول آمریکایی‌ها تبادل زندانیان و گام دوم بازگرداندن پول‌های بلوکه‌شده است و این‌ها هدف انتخاباتی دارد و می‌خواهد به برجام برگردد و ایران را از طریق برجام کنترل کند چون می‌گویند خروج ما از برجام سبب قدرت گرفتن ایران شد. آمریکایی‌ها برای خودشان ۳ چالش در بین‌الملل تعریف می‌کنند که یکی از آن‌ها ایران است.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به شرایط داخلی کشورمان گفت: روند وابستگی به خارج از کشور در غذا، دارو، آب و سلاح، کاهشی است، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در زیرساخت‌ها برای پیشرفت کشور، افزایشی است، انسجام و یکپارچگی دولت در اقتصاد، بهتر شده اما چالش دولت با سایر قوا احتیاج به مراقبت دارد و وابستگی اقتصاد به برجام، کاهشی و استفاده از ظرفیت‌های فرابرجامی، روند افزایشی دارد.

وی افزود: تقویت روابط اقتصادی با چین، روسیه و کشورهای همسایه و نهایی‌شدن توافقات و اجرایی‌شدن آن‌ها و کاهش نرخ بیکاری و افزایش تولید در بنگاه‌های صنعتی از دیگر شرایط کنونی کشور است.

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه روند اقتصادی کشور رو به بهبودی است، گفت: این روند، نتیجه خود را به‌زودی نشان نمی‌دهد چون ۱۰ سال کم‌کاری شده و عقب‌ماندگی داریم و اینطور نیست که فوری منجر به ارزانی شود.

مسئول سابق اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حوزه امنیتی، اقتدار دفاعی کشور در حال تقویت است. در یک حاکمیت یکپارچه از فرصت‌ها کمال استفاده را باید بکنیم و سرمایه‌های اجتماعی را باید ارتقا دهیم. جریان انقلابی در آموزش و پرورش باید بتواند تغییر به سمت ارزش‌های اسلامی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: آن‌ها می‌خواهند از ما تصویرسازی کنند اما ما باید بتوانیم تصویرسازی مورد نظر خود را ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار