کارشناس سوادآموزی آموزش و پرورش رودهن:

فعالیت‌های نهضت سوادآموزی جهاد علمی در جامعه است

رودهن (پانا) - کارشناس سوادآموزی آموزش و پرورش رودهن فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با ارتقا و گسترش سوادآموزی برای اولیای بی‌سواد و کم سواد دانش‌آموزان را یک جهاد علمی در مسیر ایجاد یک جامعه آگاه، پویا و اندیشمند برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های نهضت سوادآموزی جهاد علمی در جامعه است

ام‌البنین خراسانی، کارشناس سوادآموزی آموزش و پرورش رودهن در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «با حضور در مدارس منطقه، پیگیر طرح پالایش مدرسه‌محور به منظور جمع‌آوری آمار اولیای بی‌سواد و کم‌سواد منطقه در هنگام ثبت‌نام سال جدید تحصیلی هستیم تا بتوانیم روند کیفی‌تر و پربازده‌تری را در زمینه سوادآموزی و گسترش و اشاعه آن، پیش ببریم.»

وی افزود: «کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی آموزش‌دهندگان با هدف ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای در منطقه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، این کارگاه‌ها می‌تواند نقش موثری در بالا بردن مهارت علمی آموزش‌دهندگان و کیفیت آموزشی آنان داشته باشد و استفاده از شیوه‌های نوین در حوزه سوادآموزی برای بهبود کیفیت و آموزش در این حوزه به صورت مستمر قطعا برگزار خواهد شد که امر آموزش و یادگیری را در کانون سوادآموزی منطقه تسهیل خواهد کرد، به طور کلی بهبود کیفیت و آموزش در این حوزه به صورت مستمر برگزار و رصد و بازبینی خواهد شد.»

خراسانی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی عنوان کرد: «تلاش‌های مجاهدانه آموزش‌دهندگان سوادآموزی و ناظران، گام موثری در پیشبرد اهداف سوادآموزی منطقه داشته است و همچنین حمایت و همراهی مدیران مدارس در حوزه‌های برگزاری امتحانات سوادآموزی، از جمله اقدامات موثر و مفید آنان است که باعث دلگرمی و احساس مسئولیت‌پذیری سوادآموزان و آموزش‌دهندگان و نهایتا کیفیت‌بخشی بیشتر کلاس‌های سوادآموزی می‌شود، تشکیل کلاس‌های آموزش خانواده و ترغیب بر امر سوادآموزی و استفاده از مشاوران در کلاس‌های سوادآموزی نقش مهمی در آموزش و آگاهی دادن اولیای بی‌سواد داشته است و مرتب و مستمر انجام می‌شود.»

وی در توضیحات بیشتر عنوان کرد: «آموختن علم گامی به سوی روشنایی و دریچه‌ای به دنیای جدید است و برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در مناطق و گسترش آن مسیری هموار، آسان و مهم برای اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان برای کسب علم است که صددرصد در یادگیری و سطح سواد دانش‌آموزان و کیفیت آموزشی مدارس، موثر و شاخص خواهد بود.»

خراسانی نیز در ادامه اذعان کرد: «نرخ باسوادی منطقه رودهن در رده سنی ۱۰ تا ۵۰ سال را بالای ۹۷ درصد است و بیشتر بی‌سوادان منطقه از مهاجران شهرستان‌ها و اتباع است که قطعا این مساله نیازمند مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی‌های جامع و اصولی به منظور ریشه‌کنی بی‌سوادی در منطقه و در میان اقشار مردم است.»

کارشناس سوادآموزی آموزش و پرورش رودهن در پایان خاطرنشان کرد: «در زمینه نظارت بر کار سوادآموزی و کیفیت‌بخشی به کار آموزش، در سال تحصیلی جاری ضمن بازدید میدانی از کلاس‌های درس، وضعیت تشکیل کلاس‌ها مورد بررسی قرار گرفته و بازدید از حوزه‌های امتحانی از مصوبات دیگر جلسه کمیته کیفیت‌بخشی سوادآموزی منطقه است که در بالاترین کیفیت برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.»

دانش آموز خبرنگار: نازنین سعیدی نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار