چمران:

اجازه نمی‌دهیم سوداگران ساخت و سازهای ناایمن با جان مردم بازی کنند

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دومین نشست کارگروه و راهکارهای افزایش تاب آوری شهر تهران و سازه ها در برابر زلزله با بیان اینکه مشوق های خوبی برای بافت های فرسوده شهر تهران اتخاذ شده است گفت مدیریت شهری هر کاری را در ایمن سازی شهر و ساختمان ها انجام خواهد داد و کارهای خوبی در بحث زیر ساخت ها از جمله گاز، آب، برق و..... در حال پیگری است تا بتوانیم شهر ایمن داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۳۹۴۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اجازه نمی‌دهیم سوداگران ساخت و سازهای ناایمن با جان مردم بازی کنند

دومین نشست کارگروه و راهکارهای افزایش تاب آوری شهر تهران و سازه ها در برابر زلزله با حضور مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهرتهران، حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری، نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا و جمعی از اساتید و نخبگان مهندسی زلزله در ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

چمران با اشاره به اینکه زیر ساخت های شهر و سازهای شهری باید گونه‌ای طراحی و اجرا کنیم تا در زمان وقوع زلزله و حوادث دیگر کمترین خسارت را داشته باشند و شهر را هر چه قدر می‌توانیم به سمت ایمن سازی سوق بدهیم، اظهار داشت: شهروندان از طرح ها و مشوق ها در بافت های فرسوده استفاده کنند تا بتوانیم در ایمن سازی بافت فرسوده عملکرد مطلوبی را داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: ساختمان ها را باید از اول خوب طراحی، نظارت و اجرا کنیم تا بتوانیم‌ ایمنی خوبی در ساختمان ها در هر گونه حوادثی را داشته باشیم.

رئیس شورا در ادامه گفت: در گذشته ساختمان‌هایی در شهر ساخته شده بود که در زمان ساخت فرو ریخته و نظارتی در طراحی،اجرا و ساخت به نحوه مطلوب وجود نداشته است که این اتفاقات تلخ رخ داده است و باید نظارت خوبی در ساخت ساختمان ها به وجود بیاید تا شاهد همچین واقیع تلخی نباشیم.

وی در پایان گفت: مدیریت شهری با تمام توان در برابر ساخت و سازهای غیر مجاز خواهد ایستاد و اجازه نخواهد داد تا سوداگران با ساخت و سازهای ساختمان‌های حتی بدون فونداسیون بتوانند با جان مردم بازی کنند که نمونه آن را در منطقه نوزده شاهد بودیم و این ساخت و ساز های غیر مجاز تخریب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار