کیومرث هاشمی: در توسعه ورزش همگانی کوتاهی شده است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت ورزش‌ و جوانان از کم‌کاری مدیران کل استانی در توسعه ورزش همگانی انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
کیومرث هاشمی: در توسعه ورزش همگانی کوتاهی شده است

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی در نشست با مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها با بیان این موضوع که با مشکلات استان‌ها و مناطق محروم آشناست، تصریح کرد: وقتی یک مدیرکل و رئیس هیات دغدغه‌های خود را مطرح می‌کند کاملا مسائل را درک می‌کنم و از شرایط اکثر استان‌ها و مشکلات‌شان آگاه هستم.

وی با اشاره به مشکلات حوزه جوانان گفت: فعالیت معاونت امور جوانان وزارت بیشتر درخصوص سیاست‌گذاری است و کمتر در حوزه اجراست. دستگاه‌های زیادی در کشور هستند که متولی بحث جوانان هستند. در بحث ازدواج و اشتغال براساس سیاست‌هایی که تببین شده باید اقدامات بیشتری انجام گیرد.

هاشمی ادامه داد: اگر موضوعی به عنوان سیاست اعلام می‌شود انتظار داریم که این سیاست را در استان و شهرستان‌ها اجرایی کنید. اقدامات دولت و کارهای خوبی که در استان‌ها و شهرها انجام می‌شود را باید به مردم بگویید.

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد که اختیارات را به استان‌ها تفویض کنیم، مگر جایی که قانون به ما اجازه ندهد. اگر هم اختیارات را تفویض کردیم نباید کاری روی زمین بماند و استان‌ها باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان افزود: طبق مسئولیتی که به ما داده شده مدیران کل استانی متولی سیاست‌گذاری درخصوص ورزش همگانی هستند ولی متاسفانه در این راستا کوتاهی شده است و نتوانستیم آنطور که باید برای توسعه ورزش همگانی قدم برداریم. ما در وزارت ورزش یک رسالت بزرگ درخصوص تربیت بدنی و توسعه ورزش همگانی داریم تا از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم‌.

هاشمی گفت: توجه به ماده ۲۷ در دستور کار ما قرار دارد و هرچه سرمایه‌گذار بیاید ما استقبال می‌کنیم. بیش از ۵ هزار پروژه نیمه تمام داریم که باید هرچه زودتر این پروژه‌ها تعیین تکلیف شود. این پروژه‌ها حتی اگر تکمیل شود برای نگهداری از این ورزشگاه‌ها نیروی انسانی نداریم‌ و باید سعی کنیم پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: دنیا از موضوع سرانه ورزشی عبور کرده است و باید بهره‌ خوبی از سرانه‌ها ببریم. سالن‌ها و ورزشگاهای خوبی در سراسر کشور داریم ولی متاسفانه تا به الان نتوانستیم بهره‌وری لازم را از این سالن‌ها داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار