مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش:

هدایت تحصیلی تاثیر زیادی در انتخاب رشته دانش‌آموز خواهد داشت

مشهد(پانا)_ مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت، هدایت تحصیلی تاثیر زیادی در انتخاب رشته دانش آموز خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۹۴۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی تاثیر زیادی در انتخاب رشته دانش‌آموز خواهد داشت

امیر تجلی نیا، مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نشست اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با معاونین پرورشی و در گفتگو با پانا گفت: هدایت تحصیلی دارای دو قسمت می باشد. یکی از پایه نهم به دهم و دیگری از پایه دوازدهم به دانشگاه. هدایت تحصیلی همیشه مهم بوده است، چون در تعیین رشته به دانش آموز کمک می کند. هدایت تحصیلی در بعضی از مواقع در انتخاب شغل هم تاثیر گذار خواهد بود. امسال اهمیت هدایت تحصیلی مضاعف شده است، چون قوانین پذیرش دانشگاه ها تغییر کرده است و سابقه تحصیلی دانش آموز هم سنجیده می شود که تاثیر زیادی در قبولی دانش آموز دارد.

تجلی نیا ادامه داد: به دلیل تغییر قوانین دانشگاهی، انتخاب رشته برای دانش آموزان دشوار تر شده است. پس دانش آموز در انتخاب رشته پایه نهم به دهم توجه بیشتری داشته باشند. اگر دانش آموز در پایه های نهم و دهم دقت لازم را در هدایت تحصیلی داشته باشد، دیگر لازم نیست با هزینه های هنگفت رشته خود را انتخاب کند.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود: توصیه ما به دانش آموزان این است که از مشاور تحصیلی مدرسه استفاده لازم را ببرند و از وی کمک بخواهند. اگر هم دسترسی دانش آموز به مشاور تحصیلی ممکن نبود، می توانند با تلفن ۱۵۷۰ تماس بگیرند و از مشاوره مشاوران ما بهره مند شوند. ما هم به غیر از مشاوره برای انتخاب بهتر رشته دانش آموزان کارنامه آزمون رغبت را برای دانش آموز نمایش دادیم در این کارنامه ساحت های تربیتی دانش آموز گفته شده و پایین کارنامه هم سخنانی خطاب به اولیای دانش آموز گفته شده است. چند رشته هم به عنوان پیشنهاد در این کارنامه نمایش داده می شود تا دانش آموز بتواند انتخاب رشته بهتری داشته باشد.

دانش آموز خبرنگار: سید سبحان نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار