دارنده رتبه اول شهرستان های استان تهران از رباط‌کریم در جشنواره شعر علوی:

برگزاری مسابقه شعر علوی، انگیزه‌ای برای کسب موفقیت‌ شاعران فرهنگی است

رباط‌کریم (پانا) - معاون پرورشی دبیرستان دخترانه فضیلت از شهرستان رباط‌کریم که موفق به کسب رتبه اول در شهرستان‌های استان تهران در مسابقه شعر علوی با شعر «به رنگ خدا» شد، برگزاری مسابقات فرهنگی نظیر مسابقه علوی برای فرهنگیان شاعر و دانش‌آموزان را انگیزه‌ای خواند که شعر خود را برای این مسابقه ارسال کنند و این موفقیت را کسب کند.

کد مطلب: ۱۳۹۴۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقه شعر علوی، انگیزه‌ای برای کسب موفقیت‌ شاعران فرهنگی است

خزان‌ دارایی، معاون پرورشی دبیرستان‌دخترانه فضیلت در آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم و دارای ۲۲ سال سابقه است؛ وی در گفت وگو با پانا گفت: «طی سال‌های خدمتم در مسابقات پرورشی، فرهنگی و هنری بسیاری شرکت دارم و حافظ یک جزء قرآن هستم. در مسابقات شعر استان لرستان رتبه سوم استان در سال ۸۷ و ۹۲ رتبه اول استان و در جشنواره پرسش مهر در منطقه و استان رتبه‌های اول تا سوم را در چند سال پیاپی کسب کردم. در سال ۹۷ در دبیرستان دخترانه راحله‌، پروژهنده برتر منطقه و نفر سوم استان و در طرح درس نیز رتبه سوم را کسب کردم. رتبه سوم مشترک استان در جشنواره تفکر و سبک زندگی در سال ۱۴۰۱، رتبه اول استان در جشنواره تفکر و سبک زندگی در سال ۱۴۰۲ را نیز بدست آوردم و توانستم جزو فرهنگیان فرهیخته شوم.»

دارایی در ادامه گفت:«شعر "رنگ خدا" را در جشنواره مصباح هدی و شعر علوی شرکت دادم و توانستم رتبه اول شهرستان‌های استان تهران را در مسابقه شعر علوی به دست بیاورم. این شعر کاملا به من الهام شده بود و موضوع این شعر به امام‌حسین(ع) و واقعه کربلا اشاره دارد.»

وی در رابطه با نام این شعر تصریح کرد:«معتقدم که امام‌حسین(ع) اگر شناخت از خدا و خود نداشت، نمی‌توانست در این راه به شهادت برسد و دعوت کوفیان را نپذیرد. امام‌حسین‌(ع) رنگ خدا را در طفل شش‌ماهه خود یعنی علی اصغر و در جوان خود یعنی علی‌اکبر و در برادرزاده خود یعنی قاسم دیده بود زیرا مطمئن بود که در راه هدف والایی به شهادت می‌رسند.»

معاون پرورشی دبیرستان دخترانه فضیلت شهرستان رباط کریم در رابطه با مسابقه علوی اضافه کرد:«مسابقه علوی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و انگیزه‌ای بود که شعر خود را برای این مسابقه ارسال کنم.»

دارنده مقام‌ اول استانی مسابقه‌ علوی اظهار کرد:«شعر یک نوع علاقه و استعداد است. من در تنهایی‌های خود شعرها و نوشته هایم را بر روی کاغذ می‌آورم. بعضی از شعرهای من حال و هوای امروزی و بعضی حال و هوای معنوی دارند. شعر رنگ خدا حال و هوای معنوی دارد و حاصل الهامات قلبی من است.»

دانش‌آموز زطخبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار