رئیس کنگره معلمان انقلاب اسلامی خبر داد:

برگزاری ‌کنگره معلمان انقلاب اسلامی در تهران

تهران (پانا) - رئیس کنگره معلمان انقلاب اسلامی از گردهمایی معلمان منتخب سراسرکشور در ۲۱، ۲۲ و ۲۳ مرداد‌ در تهران خبرداد و گفت با یک عزم ملی از اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش باید دفاع و کاستی‌ها را نیز برطرف کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ‌کنگره معلمان انقلاب اسلامی در تهران

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ محمدعلی امیری با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، ایجاد تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت بدون تحول در مدرسه امکانپذیر نیست. چرا که کانون اصلی تحول در آموزش و پرورش بلکه بهتر بگویم کانون تحول در محله، مدرسه است و معلمان، رکن رکین و بازیگران اصلی این تحول هستند.

وی ادامه داد: همه نهادها، ارگان‌ها و خانواده‌ها به‌ویژه معلمان، مدیران و برنامه­‌ریزان کشور باید نقش خود را در ایجاد تحول در آموزش و پرورش ایفا کنند. در همین راستا معلمان منتخب کشور در قالب کنگره معلمان انقلاب اسلامی در ۲۱، ۲۲ و ۲۳ مردادماه جاری در تهران گردهم می‌آیند و با برگزاری جلسات کارشناسی در قالب کارگروهای تخصصی ۱۳گانه که با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش تشکیل می‌شود به نمایندگی از معلمان کشور، دیدگاه‌ها و راهکارهای مناسب را برای تحقق این هدف به اشتراک می‌گذارند.

امیری بیان داشت: در این کنگره از مسئولان قوا، وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل آمده تا در کنار معلمان و با همفکری و همدلی به یک تقسیم کار ملی برای کمک به ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و تحول اساسی در تعلیم و تربیت دست یابیم.

رئیس کنگره معلمان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نقشه‌های شوم دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی، ایجاد بی‌نظمی و بی‌ثباتی در مدارس کشور بوده و هست. از این رو معلمان انقلابی و دلسوز با حضور آگاهانه و خیرخواهانه خود این نقشه‌ها را خنثی و با رویکردی انقلابی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در نظام تعلیم و تربیت صیانت می‌کنند.

امیری بیان کرد: البته معلمان انقلابی ضمن دفاع و صیانت از دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت حتماً نقایص و کاستی‌ها را در این کنگره مطرح خواهند کرد و از مسئولان می‌خواهند تا با تدبیری که می‌اندیشند با یک برنامه‌ریزی مدون و منطقی به رفع آن همت بگمارند. همه باید تلاش کنند جایگاه آموزش و پرورش و معلمان ارتقا یابد. بنابراین باید با یک عزم ملی از اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش دفاع کرد و کاستی‌ها را نیز برطرف کرد.

رئیس کنگره معلمان انقلاب اسلامی گفت: کمیسیون‌های ۱۳گانه کنگره، فرصت مناسبی برای تجمیع دیدگاه‌ها و راهکارهای معلمان منتخب کشور در حوزه‌های مختلف هستند که البته نتایج این جلسات به شکل مدون به سران قوا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه وزیر و معاونین وزیر آموزش و پرورش تقدیم خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این کنگره، فصل نوینی در تحول‌آفرینی برای نیل به اهداف تعلیم و تربیت اسلامی رقم خواهد زد.

گفتنی است؛ جایگاه و نقش تحولی مدرسه، هدایت تحصیلی و آینده شغلی، تربیت معلم تراز گام دوم انقلاب (دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی)، نقشه راه تحول بنیادین آموزش و پرورش، کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی مدارس دولتی، ابعاد جنگ ترکیبی و راهبردهای مقابله، عدالت تربیتی و حمایت از مدارس مناطق کم‌برخوردار، تربیت و شبکه‌سازی نیروهای امین و انقلابی، نهضت سوادآموزی در گام دوم انقلاب، نقش‌آفرینی معلمان در جهاد تبیین، معلمان جهان اسلام، مشارکت‌های مردمی و مدارس و مراکز غیردولتی و تشکل‌های انقلابی فرهنگیان، عناوین ۱۳ گانه کمیسیون‌های این دوره از کنگره معلمان انقلاب اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار