به‌منظور تسریع در بورسی‌شدن شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان؛

تفاهم‌نامه ‌صندوق ذخیره فرهنگیان و فرابورس امضا می‌شود‌

تهران (پانا) - در دیدار مدیران عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و فرابورس، این شرکت برای تسریع و همکاری کامل در اجرای طرح ارزش مالکانه و عرضه سهام شرکت‌های صندوق در فرابورس اعلام آمادگی کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه ‌صندوق ذخیره فرهنگیان و فرابورس امضا می‌شود‌

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان؛ در این دیدار حمیدرضا ‌نجف‌پور کردی و محمدعلی شیرازی ضمن موافقت با امضای موافقت‌نامه همکاری در روزهای آتی جهت تسریع در روند بورسی‌شدن شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان و اجرای دقیق و کامل طرح ارزش مالکانه از طریق شرکت فرابورس تاکید کردند.

نجف‌پور کردی، مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه این موسسه با هدف تامین معیشت فرهنگیان در دوران بازنشستگی شکل گرفته است، بیان کرد: فرهنگیان عضو به طور اختیاری تا 5 درصد از دریافتی خود را برای صندوق ذخیره واریز می‌کنند و دولت هم به همین میزان مکلف است آورده برای صندوق داشته است. ماحصل آورده‌های مالی و فعالیت‌های اقتصادی برای دوره بازنشستگی فرهنگیان لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق ذخیره در شرایط کنونی دارای ۴ هلدینگ و بیش از 60 شرکت در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، بازار سرمایه، ساختمانی و خدماتی است. رویکرد هلدینگ خدماتی تامین نیازهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در حوزه تامین تجهیزات آموزشی، گردشگری و مواردی از این قبیل است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه این صندوق در کنار این فعالیت‌ها با توجه به گستردگی زمینه‌های کاری با مسائل و چالش‌های گوناگونی هم مواجه است، گفت: در کنار مسائل مربوط به سودآوری، یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مطالبات فرهنگیان که در جلسات رو در رو آنان با مسئولان صندوق ذخیره به آن اشاره شد در ابتدا احیای ارزش مالکانه بود.

نجف‌پور کردی بیان کرد: با توجه به اینکه 12 سال از مطالبه‌گری یک میلیون و 600 هزار فرهنگی در این زمینه گذشته و توفیقاتی حاصل نشد، استنباط برخی از فرهنگیان این بود که با معلمان در گذشته صادقانه برخورد نشده است.

وی افزود: بر این اساس برای احقاق حقوق فرهنگیان از زمان شروع خدمت تیم مدیریتی جدید در این مجموعه، کارگروهی به محوریت سید شمس‌الدین حسینی (وزیر اسبق اقتصاد) و دیگر فعالان و متخصصان عرصه بازار سرمایه تشکیل داده و بیش از 70 جلسه با این محوریت برگزار کردیم.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: در نهایت مدل محاسبه ارزش مالکانه نهایی و صحه‌گذاری شد تا در قالبی عادلانه و شفاف برای فرهنگیان و به ویژه با اولویت تحویل به فرهنگیان بازنشسته لحاظ شود.

نجف‌پور کردی تصریح کرد: در مدت کمتر از یک سال، فرآیند بورسی شدن تمام هلدینگ‌ها و شرکت‌ها را دنبال کردیم تا ارزش مالکانه به عنوان دارایی‌های بین نسلی صندوق برای اعضا لحاظ شود.

حضور کارشناسان فرابورس در جلسات کارگروه ارزش مالکانه

در ادامه محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ضمن آشنایی با روند فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان نسبت به تسهیل در پیشبرد روند ارزش مالکانه اعلام آمادگی کرد و گفت: ضمن حضور کارشناسان فرابورس در جلسات کارگروه ارزش مالکانه همچنین آمادگی داریم تا ماهانه یک شرکت را در فرابورس پذیرش کنیم.

وی بیان کرد: به طور کلی در سازوکار بورسی شدن شرکت‌ها و هلدینگ‌ها، همکاری‌های فنی لازم را خواهیم داشت و آمادگی دارم در اسرع وقت موافقتنامه همکاری با موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان امضا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار