معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

ارتقای آگاهی نسبت به اهمیت شیر مادر با آموزش مستمر تحقق می‌یابد

زنجان (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و رئیس مرکز بهداشت استان گفت ارتقای سطح آگاهی مادران نسبت به اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر، ضروری است و این امر با آموزش مستمر محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۳۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای آگاهی نسبت به اهمیت شیر مادر با آموزش مستمر تحقق می‌یابد

مشهود تقی‌لو در همایش مشاوره شیردهی و حمایت از مادران شیرده که روز یکشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و ارتقای آگاهی، آسان‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از مشکلات و مهم‌ترین اصل موفقیت در آموزش، استمرار آن است.

وی با بیان اینکه برخی مادران به علت عدم آگاهی، اقدام به سقط جنین و از بین بردن فرزند سالم خود می‌کنند، افزود: به همین ترتیب، عدم آگاهی می‌تواند باعث شود مادری فرزند خود را از تغذیه با شیر مادر که نعمت بسیار بزرگ الهی است، محروم کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص عوارض عدم تغذیه‌ نوزاد با شیر مادر، خاطرنشان کرد: لازم است مطالب و محتواهای آموزشی، کوتاه و موثر باشد و با بهره‌گیری از کلمات کلیدی، به صورت مفید و مختصر به مخاطب ارائه شود.

وی شیر خوردن نوزاد از سینه‌ مادر را اوج محبت و مهرورزی دو انسان نسبت به یکدیگر توصیف کرد و گفت: شیر مادر قبل از سلامت جسمی، سلامت روحی-روانی نوزاد را تامین می‌کند و تغییراتی که در ماه‌های مختلف به طور هوشمندانه در آن رخ می‌دهد، متناسب با سن و نیاز شیرخوار است.

گفتنی است در این همایش محمدرضا سراج‌صادقی به تبیین شعار هفته جهانی شیر مادر پرداخت و ناهید جعفری، فوق تخصص نوزادان در خصوص فواید شیر مادر و حمایت از مادران شاغل جهت تداوم شیردهی، خدیجه ابراهیم‌خانی، متخصص اطفال و فلوشیپ ICU اطفال در خصوص روش‌های صحیح شیردهی و مشکلات شیردهی و همچنین روش‌های صحیح دوشیدن شیر و ذخیره شیر مادر و رباب بیات، کارشناس‌مسئول کلینیک شیردهی مرکز آموزشی‌درمانی آیت‌الله موسوی در خصوص تغذیه مادران شیرده به سخنرانی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار