استاندار خراسان جنوبی به شورای علمی نخبگان دستور داد

شناسایی نخبگان برای اتاق فکر

بیرجند (پانا)- استاندار خراسان جنوبی به شورای علمی نخبگان دستور داد هر چه سریعتر نخبگان استان را شناسایی کند تا استان از ظرفیت این افراد برای ایجاد هیات اندیشه‌ورز و اتاق فکر استان بهره‌مند شود.

کد مطلب: ۱۳۹۳۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی نخبگان برای اتاق فکر

جواد قناعت در نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان افزود: استفاده از ظرفیت نخبگانی استان می تواند به ما در مسیر بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و سایر بخش‌ها کمک کند.

وی انجام کارها به صورت تیمی را شرط موفقیت عنوان کرد و گفت: شورای علمی بنیاد نخبگان باید یک اتاق فکر و هیات اندیشه ورز در راستای استفاده از ظرفیت نخبگانی و رفع مشکلات استان باشد و علاوه بر توجه به دستورالعمل‌های بنیاد ملی نخبگان، به موضوعات استانی هم توجه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: انتظار داریم شورای علمی بنیاد نخبگان استان کار ساماندهی نخبگان را به خوبی انجام دهد، مشکلات نخبگان خراسان جنوبی در حوزه اجرا باید حل شود و برای این منظور جلسهای با حضور نخبگان و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به پذیرش ۱۲۰ بورسیه صنعتی توسط واحدهای تولیدی استان گفت: باید از ظرفیت و استعدادهای نخبگان برای توسعه خراسان جنوبی بیشترین بهرهبرداری را داشته باشیم.

قناعت با یادآوری ظرفیت‌های فراوان معدنی و محصولات کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: توسعه استان با ایجاد تعامل منطقی بین نخبگان و دستگاههای اجرایی رقم میخورد لذا ضعف‌های موجود در این زمینه باید رفع شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز جنگ اراده ها و استعدادهاست، افزود: در شرایط کنونی هر کسی عزم و اراده بیشتری داشته باشد، موفقتر است.
استاندار خراسان جنوبی با اعلام اینکه تا پایان سال حداقل ۲ مرتبه با نخبگان دیدار خواهد داشت، گفت: در این دیدارها با حضور مدیران دستگاههای متولی، مشکلات جامعه نخبگانی استان پیگیری می‌شود.

ضرورت شناسایی نخبگان در نقاط دورتر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در نقاط روستایی استان استعدادهای فراوانی وجود دارد لذا برای حمایت از آنها باید شناسایی نخبگان خراسان جنوبی از دورترین نقاط آغاز شود.

سید محمدرضا طالبی با اشاره به اینکه در خارج از مرزها و آب‌های بین المللی رقیب جدی برای بنیاد نخبگان وجود دارد، افزود: آنها با رصد نخبگان و نشان دادن باغ سبز به این افراد، سعی در جذب نخبگان دارند.

وی تأکید کرد: در حوزه های نخبه شناسی و نخبه پروری با توجه به این موضوع باید بسیار دقیق کار کنیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با فراهم کردن زمینه اشتغال برای نخبگان، باید همه امکانات لازم برای انجام کارهای علمی و پژوهشی برای این قشر را نیز فراهم کنیم و در حوزه دانش و صنعت ثابت شده که پیشرفتهای چشمگیری در شرایط تحریم، تخریب و ترور دانشمندان هسته‌ای در کشور به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه به پیشرفتهای بزرگی در شرایط جنگ همه جانبه علیه ملت ایران دست یافتهایم، افزود: پیشرفتهای برخی کشورها استقراضی است و اگر روزی آمریکا و کشورهای اروپایی دست از حمایتهای خود از این کشورها بردارند، آنها چیزی درخصوص پیشرفت نخواهند داشت اما ما در داخل کشور دانشمندانی را پرورش دادهایم که نتیجه فعالیت آنان پیشرفتهای علمی است.

حکم اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی احکام اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان استان با امضای معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان به آنان اعطا شد.

بر این اساس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، رؤسای دانشگاه بیرجند، دانشگاه صنعتی بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، رئیس پارک علم و فناوری استان، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت کویر تایر، رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، یک عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند به عنوان اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان خراسان جنوبی معرفی شدند.

در متن این احکام آمده است؛ به استناد بند "د" ماده سه "آیین نامه تشکیل و اداره شورای علمی بنیاد نخبگان استان" و حسب پیشنهاد بنیاد نخبگان خراسان جنوبی به مدت سه سال به عنوان عضو شورای علمی بنیاد نخبگان خراسان جنوبی منصوب می‌شوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار