مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

اهمیت ارتباط مستمر و متقابل خانه و مدرسه

تبریز(پانا)- مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اهمیت میزان تعامل خانواده‌ها با مدارس، بر اهمیت ارتباط مستمر و متقابل خانه و مدرسه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت ارتباط مستمر و متقابل خانه و مدرسه

شهلا باقری در جمع مسئولین و کارشناسان نواحی و جوار مناطق آذربایجان شرقی گفت: تربیت قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست و از طرفی مردمی بودن از اولویت های اساسی دولت و دولتمردان است ، سند انتظار دولت تعامل دوطرفه و صمیمی بین خانه و مدرسه را می طلبد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت ادامه داد: تبیین نقشه راه ، مسیرگشایی، مردمی سازی و طراحی برای مشارکت اولیای دانش آموزان با مدرسه می تواند بخش جدایی ناپذیر برنامه ریزی آموزشی و مدیریت معلمان باشد .

وی تاکید کرد: هر اندازه میزان مشارکت و تعامل اولیای خانه و مدرسه برای تامین شرایط مطلوب آموزشی و تربیتی دانش آموزان بیشتر شود و این تعامل در جهت همسویی و هماهنگی پیش برود ، شاهد رشد کمی و کیفی بیشتر، تربیتی کاراتر و نسلی تربیت یافته تر خواهیم بود.

وی از نگارش آیین نامه جدید در سرویس حمل و نقل مدارس دانش آموزان با وزارت کشور که در حال تدوین است خبر داد و افزود:درماه آتی بازنگری اساسی در جذب مدرسین آموزش خانواده طی آزمونی با شاخص های تربیت معنوی و اخلاقی، تربیت اجتماعی و رسانه ،تربیت جنسی، جهاد تبیین و پدافند غیرعامل انجام خواهد شد.

باقری اظهار داشت: آگاهی و آشنایی خانواده ها ، می تواند در پیشرفت تحصیلی و تربیتی فرزندانشان مفید باشد و این ممکن نیست مگر از طریق ارتباط مستمر و متقابل خانه و مدرسه .

وی ادامه داد: لباس فرم مهم ترین شاخص برای از بین بردن نگاه طبقاتی است و در راستای ارتقا کیفیت و کاهش قیمت لباس فرم سامانه ای برای ساماندهی لباس فرم طراحی شده و رونمایی خواهدشد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت در پایان تاکید کرد: بسیار بجاست والدینی که در ارتباط با مدرسه فعال هستند مورد تشویق و احترام قرار گیرند .

دانش آموز خبرنگار: مبین محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار