شکوفایی استعداد دانش آموزان، مهمترین هدف طرح یاوران ولایت

بیرجند (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:طرح یاوران ولایت،به‌دنبال ایجادتحرک وپویایی،درواحدهای پیشگام، تقویت، شکوفایی و رشد استعدادهای دانش‌آموزان نخبه و ارتقای شاخص‌های تربیتی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۹۳۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شکوفایی استعداد دانش آموزان، مهمترین هدف طرح یاوران ولایت

سید علیرضا موسوی نژاد در دوره آموزشی طرح یاوران ولایت که در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: این دوره آموزش به‌صورت مجزا و با مشارکت ۱۱۲ دانش آموز پسر و ۳۰۸ دانش آموز دختر استان برگزار می شود.

وی، با بیان این مطلب که نهال اندیشه گل های باغ زندگی در سنین نوجوانی شکوفا شده و شکل می گیرد، تأکید کرد: تربیت نسلی مؤمن، انقلابی، با بصیرت، ولایتمدار و معتقد و وارد گردونه خدمت سازی ایشان مهم ترین رسالت خادمین در بخش های مختلف نظام تعلیم و تربیت به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: عموم دانش آموزان نوجوانان حاضر در این دوره شاخصه‌هایی نظیر اعتقاد و التزام عملی به ولایت‌فقیه،داشتن روحیه بسیجی،دارای وضعیت تحصیلی مطلوب، مشغول به تحصیل در پایه دهم، دارای فن بیان، دارای محبوبیت اخلاقی و علمی در مدرسه، رضایت والدین از فعالیت ایشان در بسیج و بهره‌مندی از سلامت جسمی و روحی را داشته‌اند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش با اشاره به منویات رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب و لزوم نهادن مسئولیت بر دوش جوانان و نوجوانان و آماده سازی ایشان برای قبول مسئولیت های کلان اعتقادی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و تربیتی، تصریح کرد: در این دوره آموزشی ۴۲۰ دانش آموز تربیت می شوند تا عهده دار فرماندهی واحد های مقاومت دانش آموزی مدارس استان را در سال تحصیلی آینده برعهده گیرند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که جوانان دهه هشتادی و نوجوانان دهه نودی، همچنان پای کدار نظام و انقلاب هستتند، خاطر نشان کرد: دوره یاوران ولایت یک زندگی چندروزه متفاوت برای جوانان است که با هویت دادن، قدرت تصمیم‌گیری، آموختن و حتی خطا کردن به دنبال تقویت و ایجاد رشد آگاهی و انقلابی گری،پرورش تفکر،ایجاد خلاقیت، کادر سازی و یادگیری در بین دانش آموزان شرکت کننده می باشد.

به گفته موسوی نژاد دانش آموزانی که در طرح یاوران ولایت تربیت می شوند؛ نقش بی بدیلی در ایجاد تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار